Monkey steals sandals!! - Reisverslag uit Anturan, Indonesië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Monkey steals sandals!! - Reisverslag uit Anturan, Indonesië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Monkey steals sandals!!

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

03 Juni 2012 | Indonesië, Anturan

Alo! Apa kabar?

Zo daar ben ik dan met m’n eerste verhaal uit Indonesië! En ik heb uiteraard weer van alles meegemaakt!

Om te beginnen heb ik bijna m’n vliegtuig gemist in Kuala Lumpur naar Bali toe! Ik had hier 2 uur overstaptijd en toen ik keek stond m’n volgende vliegtuig nog niet op het scherm. Dus ik dacht alle tijd, ff lekker tijd voor internet en een theetje. Na een uurtje om 14.15 uur liep ik terug om alvast te kijken, stond er BOARDING! Dus ik denk hoe kan dat nou? Kijk ik naar de klok was het 15.18 uur en om 15.20 uur ging m’n vliegtuig! Een uur tijdsverschil! En ik was niet in de buurt van m’n gate, dus ik heb gerend niet normaal meer! Toch nog een beetje aan hardlopen gedaan! Op de helft heb ik m’n birckenstocks uitgeschopt en ben op blote voeten verder gerend. Hijgend en verontschuldigend aangekomen hoorde ik dat het vliegtuig vertraging had en dat de mensen nu pas instapten!! Lucky me!!

Nan en wil wachtten op me in Kuta en na flink afdingen een taxi gevonden (tot irritatie van de taxichauffeurs;)). Na een half uurtje rondgelopen te hebben met m’n backpack kon ik ze nog niet vinden, dus nan gebeld die me ergens op zou wachten. Loop ik terug in de barstreet hoor ik opeens ALIII!! En ja hoor daar zat Wil met een biertje in dr hand me op te wachten! Echt super om die meiden weer te zien en het leek net alsof het gisteren was dat ik ze voor het laatst gezien had (en dat was in Januari voor het laatst!). Om onze eerste avond samen in te luidden zijn we lekker de kroeg ingegaan en hebben we met happy hour (wat een aantal uurtjes duurt) ons volgegoten (lees 6 mojito’s en heel wat biertjes voor Nan en Wil!) met een flinke kater als gevolg (tja je moet er wat voor over hebben).

Omdat we alle 3 Kuta echt te toeristisch vonden zijn we afgereisd naar Uluwatu (na een uiterst goeie afdingpoging van Nan:P). Hier zijn we 2 nachtjes gebleven en dit vonden we al een stuk beter als Kuta. Eerst lekker gelunched bij een nederlands tentje.. ook wellis lekker;). Hier hadden we een douche in de buitenlucht! Echt te grappig! We hebben 2 dagen een scootertje gehuurd en zijn gaan rondcrossen over het zuidelijkste puntje van Thailand.

Hier hebben we Cape Tangura en Suluban beach bezocht, zo hey dat was weer mooi! Eerst in een soort klif foto’s geprobeerd te maken maar daar was de zee heel ruw. Toen naar boven gelopen en daar hadden we een prachtig uitzicht over de zee waar veel mensen aan het surfen waren. Hierna onder een rots heen geklommen om weer op een prachtig strand terecht te komen. Daarna zijn we naar de tempel Uluwatu gegaan om de zonsondergang te bekijken. We hadden al gelezen dat hier veel apen rondlopen en dat die alles van je afpikken. Zonnebril in je tas dus! En die beesten zijn blijkbaar zo verwend dat als ze iets afpikken de locals je helpen door ze een snoepje te geven waarna ze het gepikte laten vallen! Bij de eerste aapjes aangekomen ging Willie ff lekker zitten (ze zegt zelf foto’s maken..:P), komt er een aap op dr aflopen, trekt tie een slipper van dr voeten af! Ik zie dr nog zitten met de schrik op dr bekkie.. voor dat we het wisten kwam er een andere aap die haar andere slipper afpakte!! Helemaal geïrriteerd zegt ze jah shit man nou moet ik dat mens gaan betalen! En die local met een snoepje naar de aap toe, en ja hoor het aapje liet de slipper los! In het ravijn!!! De andere slipper was wel gered maar daar had ze natuurlijk niks aan. Dit betekende dat ze verder moest op blote voeten!! Uiteraard hebben we hier de grootste lol om gehad en terwijl ik dit schrijf rollen de tranen weer over m’n wangen whahaha. De zonsondergang was erg mooi maar het was wat moeilijk om er van te genieten met al die apen om je heen die het voorzien hebben op je spullen/slippers! We hebben een kecak en fire dance voorstelling bekeken hier. Erg grappig en interessant om te zien hoe dat hier gaat. Er zitten iets van 70 mannen in een kring met hun rug naar je toe en die maken allemaal geluiden, ze gebruiken geen muziekinstrumenten. En dan komen er dansende vrouwen en gemaskerde mannen die dansen en een verhaal uitbeelden.

De tempels hier zijn niet boeiend, meestal met van die rieten dakjes en je mag bijna nergens naar binnen. Niet echt wat ik gewend ben uit de andere Aziatische landen.

De volgende dag zijn we de hele dag op zoek geweest naar een cave die we niet konden vinden maar we hebben een leuke dag gehad. Uiteindelijk op een strandje aangekomen via een onmogelijke route (lees: kraters en gaten in de weg!) die er heel mooi uitzag maar waar we alleen ff onder konden dompelen omdat er echt teveel keien in het water lagen.

De dag erna zijn we naar Jimbaran geweest waar we tante truus (tante van nan) en tinie (collega van truus) op hebben gezocht. Die zitten daar in een huis van 4 nederlandse mensen waar de gasten verzorgd worden door een javaans gezin. Nou dat was me ff luxe! Hartstikke schoon en mooi en heerlijk gegeten! We zijn op de scooter erop uit getrokken en tinie is bij mij achterop gegaan. Haagse tinie is 65 en heeft nog nooit op een scooter gezeten. Nou dat was me het avontuur wel! Op het begin zat ze helemaal te trillen maar al snel ging het beter en ze had ook door dat ik op een gegeven moment 10 km harder ging hahaha! Een leuke dag gehad, op het zelfde strand uitgekomen terwijl we dachten dat we een andere hadden gevonden! Nu zijn we wel wat verder de zee ingegaan omdat we het zo heet hadden met allemaal open benen/tenen/knieën als gevolg. Tja je moet er wat voor over hebben;). S´avonds had ik afgesproken met Josiane (Jo), het meisje uit Zwitserland die ik Thailand heb ontmoet (lange leve FB!). En die trekt nu nog steeds gezellig met ons op!

De volgende dag zijn we naar Ubud vertrokken met z’n allen en daar zijn we naar Monkey Forest geweest. Een onwijs gave omgeving met allemaal apen om je heen. De rest vond het al snel eng dus die stonden na 4 foto’s al buiten maar ik heb er een tijdje rondgelopen en genoten van de apen en de natuur. Zelfs een foto gemaakt van een wippende aap, toen ik m wilde filmen was hij al klaar.. was een vluggertje;). S’middags in een bemo (een local busje tot groot vermaak van de locals;)) naar de elephant cave geweest, de ingang van de cave was echt gaaf en de omgeving erg mooi! En we hebben ons gezicht gewassen in water dat je 10 jaar jonger maakt.. ik ben straks 15 als ik terug ben met al dit soort dingen:P Nadat ik weer flink heb af lopen dingen voor een taxi voor Truus en Tinie terug naar Jimbaran moesten nan, wil en ik nog terug naar Ubud. Dat was dus niet zo makkelijk! Uiteindelijk zijn we in een busje meegereden waar een stel inzat uit Singapore met een aardige tourgide die ons gratis terug bracht! Voor t eerst in m’n leven gelift dus;)

De volgende dag hebben Nan, Wil en ik een scooter gehuurd (Jo doet t allemaal op dr gemakkie en gaat met ons mee wanneer ze er zin in heeft) en van tevoren hadden we al gehoord dat er politie staat in de bergen en dat je een boete krijgt als je geen internationaal rijbewijs hebt. Ik heb er 1 omdat ik die nodig had in NZ, maar die is wel half verrot door Songkran in Thailand maar Nan en Wil hebben die niet. En ja hoor we werden aangehouden! Wij heel gezellig gepraat met oom agent en toen hij begon over een boete (mijn rijbewijs werd goedgekeurd) hebben we ff aan ons ellende gedacht (nan kan dit ook heel goed;)) en uiteindelijk een boete van 5 dollar betaald terwijl hij het 10 dubbele vroeg. De politie is hier lekker corrupt dus! Die dag werden we ook echt gestoord van alle locals die je echt alles willen verkopen en je overal mee naar toe willen nemen. Er zit een leuke foto van Nan bij (met helm, die staat haar zo goed;)) die illustreert hoe gek we er van werden! Op een gegeven moment kregen we er echt de slappe lach van!
In Indonesië wordt echt overal geld voor gevraagd, dus je hoort Aaltje hier behoorlijk wat klagen als we alweer geld moeten betalen om de natuur te zien! We hebben die dag echt een supergaaf riceterrace bekeken (zie pics!) (waar ook om entree werd gevraagd waar ik demonstratief op antwoordde dat ik geen geld ging betalen om de natuur te zien en koppig ben doorgelopen:P) en ook berg Batur gezien (t was bewolkt helaas en we hadden t behoorlijk koud op de scooter!). Naar een tempel geweest waar ze heilig water hebben, hele familie’s wassen zich hier in!

De volgende dag zijn we doorgereden naar Munduk, waar we 3 nachtjes zijn gebleven. Dit is een plaatsje in de bergen, wat helemaal niet toeristisch is en waar weinig over staat in de boeken maar ongelooflijk wat is het daar MOOI!!!! Ik wilde daar echt blijven wonen en werd zelfs emotioneel van het uitzicht zo mooi! Ik heb al onderhandeld met een local hoeveel het daar kost om een huisje te bouwen haha. Super mooie watervallen gezien en een wandeling gemaakt door een hartstikke mooie omgeving, echt prachtig! En als klap op de vuurpijl stond er boven bij de meren een ventje met een paar gezellige diertjes waarmee ik op de foto ben gegaan!! Tijdens de wandeling heb ik 2 slangen gezien, Nan en Wil alleen een hagedis waarvan ze dachten dat het een slang was, nou je kon nan in NL horen gillen haha. De mensen daar zijn ook echt onwijs aardig en iedereen zegt je gedag op straat!

Ze hebben hier handdoeken vanuit t Sophia! Dat is toch te grappig! Ben je de wereld aan het rondreizen kom je handdoeken tegen van je werk haha.

Voordat ik het vergeet, het Alida fonds staat nog steeds open en ligt een beetje stil dus nogmaals m’n rekeningnummer: 179923064. Het heet vanaf nu: Help Nan, Wil, Jo en Alida de corrupte Indonesische politie betalen fonds! Terimah-Kasih!!

Harry en Ingrid, nogmaals gefeliciteerd!!

https://picasaweb.google.com/117817424037386455547/MonkeyStealsSandals?authkey=Gv1sRgCKverrzq1OyklQE

Selamat tin gal!

  • 03 Juni 2012 - 13:33

    Henk:

    ja dewijze lessen van je vader heeft nu ook weer nan geld opgeleverd leuk toch

  • 03 Juni 2012 - 14:16

    Moesje:

    Prachtig eiland en herkenbare plekken. Geniet maar weer lekker verder moppie !

  • 03 Juni 2012 - 22:08

    Ankie:

    Ziet er weer goed uit! Veel plezier daar nog! :)

  • 04 Juni 2012 - 07:40

    Channie80:

    hahaha een heleboel herkenbare dingen!!! het kan ook alleen maar willie overkomen dat haar slippers worden gejat, Nannie keihard staat te krijsen bij slangen!!! En die helm dat komt me ook bekend voor van de wintersport, jullie hebben echt een helmgezichtje!!!! Lieffies nog veel plezier daar en doe voorzichtig!!
    Liefs Channie80

  • 04 Juni 2012 - 07:53

    Irene:

    Geweldig weer je verhaal en wij zijn zelf ook op Bali geweest dus ik herken veel in je verhaal,heerlijk!
    Blijf genieten!!! Carpe Diem
    XXXXXX

  • 04 Juni 2012 - 14:11

    Agnetha:

    LOL. Wat een geweldig verhaal weer! Ik wist niet dat je naar Bali ging joh..had ik ff gemist..ik dacht gewoon Indonesië - Jakarta! Voor ons alweer 6jr geleden dat we er waren! En zo te horen proberen ze de Westerlingen nog steeds een oor aan te naaien haha! Ali, Nan en Wil..heel veel plezier...XX

  • 04 Juni 2012 - 14:13

    Esther:

    Hahahaha! Ik bekeek die apenfoto's en kon de apen niet van de apen onderscheiden ;)
    Supertof om jullie in die samenstelling daar te zien! Ziet er weer top uit allemaal! Behalve jij met al die beesten, Aal...gatver, zou d'r spanningen van hebben! En idd: waar ken ik die helmen van??
    Fun nog met z'n allen daar!
    xx

  • 05 Juni 2012 - 09:41

    Bianca:

    Heey schoonzus,
    Wat een fantastich verhaal weer zeg!! Lag echt helemaal in een deuk hier om de slippers van Wil. Hahaha wat zijn die apen toch brutaal!! En dan betalen en maar 1 slipper terug hebben whahahaha. Henk was achter die aap gerend, hahaha zie je hem al gaan hihi!!! En ik had jullie zielige gezichten wel willen zien, met die boete hahaha. Ik zie jullie al helemaal voor me lol!! Echt weer leuk om je verhaal te lezen!! En nog veel gezelligheid daar met z'n allen :) Op naar je volgende verhaal wijfie ;) Dikke xxx en knuff

  • 05 Juni 2012 - 12:13

    Angela Batelaan:

    heeey alida,
    leuk verslag dit is de eerste die ik heb gelezen, maar er niet blijfen wonen he ;)
    dan mis ik je te erg!
    nog veel plezier daar en I love you doeiii

  • 05 Juni 2012 - 18:59

    Annet:

    Lieve Alida, Genoeg weer om te lezen, volgens mij kan je je nog wel even vermaken daar! ga nog maar lekker even door met genieten! liefs xx

  • 05 Juni 2012 - 19:00

    Broertje:

    Ja ja ja veel herkenbare dingen weer.

    Vroeger bij de commando's natuurlijk 2 jaar en 7 maanden gestationeerd gezeten op die eilanden daaro. Uluwatu, Monkey Forest, dat ken ik op mijn duimpje. Munduk, dat heb ik ontdekt. Mos vreten, slangenbloed drinken, onder vleermuizen vleugels slapen en apen naaien, we deden niet anders. Als zo'n aap er weer eens vandoor ging met een magazijn van de AK47, en hij liet hem in het ravijn vallen, dan trapten we zo'n gids er ook gewoon achteraan hoor. Lachen! Dat is cultuur!

    Nou misschien tot snel, we gaan nog wel eens voor een geheime missie op en neer in het weekend, dus dan zoek ik jullie wel even op. Over en uit.

  • 05 Juni 2012 - 20:34

    Marianne:

    Vertraging vinden we niet zo prettig. MAAR soms is het heel fijn:). Een Nederlandse lunch? In Indonesie eet je gewoon 3 rijstmaaltijden en tussendoor nog wat kroepoek:)Je hebt nu ook een vakantieadresje in Zwitserland?
    Het is niet zo vreemd hoor dat je geld moet betalen om de natuur te mogen zien. In Indonsie is de belasting erg laag. In Nederland betaal je zelfs om op straat te mogen lopen en de zogenaamde gratis parken te bezoeken. Niks gratis, je betaalt overal belasting voor:(
    Veel plezier!!!xx

  • 11 Juni 2012 - 18:47

    Esther Crul:

    Lieve Aal,

    Wat een geweldig avontuur!
    Super stoere foto van jou en een enorme slang op je rug!

    Veel plezier!

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 80965

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: