Snorkeling with one glass!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Snorkeling with one glass!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Snorkeling with one glass!!

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

13 Juni 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Xin chào!!

Zo daar ben ik dan weer met een blog over onze laatste avonturen in Indonesië! De tijd is echt voorbij gevlogen! Nan en Wil zijn alweer naar huis:((boehoeeee) en ik ben gisteravond aangekomen in Vietnam! (na een vermoeiende reis zonder eten en elke keer weer ander soort geld waardoor het ook moeilijk was om extra eten te kopen). Echt heel raar om ze weer gedag te moeten zeggen, het was echt super gezellig! En erg jammer dat ze niet langer konden blijven! Gelukkig ben ik Vietnam ingekomen zonder problemen (kneep m wel een beetje i.v.m. t visum maar tis goed gegaan;)

Na Munduk zijn we verder gereisd naar Lovina. Dat was weer niet echt ons ding, dat was weer meer toeristisch. Maar Nan, Wil en ik wilden natuurlijk wel wat moois gaan bekijken dus we namen een bemo naar een boeddhistische tempel toe. Hier kwamen we niet uit, we werden afgezet bij de watervallen. We vroegen een paar locals de weg en die wilden ons graag helpen om naar de watervallen te lopen. Door rijstvelden heen en een flinke klimpartij over de rotsen kwamen we hier uit. Een mooie waterval! Wil en ik hebben nog gezwommen en ik heb nog een modderscrub gekregen van 1 van die locals (m’n huid was echt superzacht!) We hadden het er al over dat ze natuurlijk geld zouden gaan vragen en ja hoor toen we terugkwamen vroegen ze om geld voor the guiding (wat we uiteindelijk gewoon zelf hadden kunnen doen). Maar niet gelijk een klein beetje, nee 10 dollar per persoon! Dus wij zeiden ja dag, wij hebben niet gevraagd of jullie meeliepen, we vroegen alleen de weg! Toen ik wel wat geld wilde geven (niet veel maar toch) ging die mongool zand naar ons schoppen! We hebben het genegeerd en zijn verder gelopen, weer een ervaring rijker dat ze hier echt niks voor niks doen;).
In het guesthouse kwamen we 2 gezellige NL meiden (suzanne en marieke) tegen en s’avonds hebben we met z’n allen wat gedronken bij een rastabar op de hoek.

De volgende dag zijn we met z’n vieren heel vroeg opgestaan (lees: half 6!!) om naar de zonsopgang te kijken en naar de dolfijnen te gaan kijken. Nou dat was geen dolphinwatch maar een dolphinhunt!! Echt niet normaal hoe dat ging, kwamen er een paar dolfijnen omhoog, vaarden er 30 bootjes op af en dat schrikte die beessies natuurlijk gelijk af. En wij hadden ook nog de sloomste boot dus meestal zagen we alleen een glimp. Op een gegeven moment kregen we er echt de slappe lach van omdat we dan met z’n vieren opeens een kant op gingen wijzen naar niks en iedereen uiteraard z’n nek verdraaide om te kijken waar de dolfijnen waren. Haha echt flauw, maar wij hadden lol! Ik heb geprobeerd een filmpje bij m’n link te zetten, ik hoop dat jullie m kunnen zien! Hierna nog naar een snorkelplek gebracht maar hier werden we lekgestoken door kleine jellyfishjes dus we waren weer snel uit het water!

Met een flink afgedingde taxi zijn we naar Amed gereden. Omdat we de boeddhistische tempel nog niet gezien hadden en we gehoord hadden dat deze erg mooi was hebben we eerst hier een stop gemaakt en dit was zeker de moeite waard! Een veel mooiere tempel als de Balinese tempels die we tot nu toe hadden gezien! In Amed (plaatsje Jemeluk) aangekomen hadden we ingecheckt
in het guesthouse en kwamen we Suzanne en Marieke weer tegen! Erg grappig! Na een lekker biertje gedronken te hebben bij een mooie zonsondergang (waar we ff gepraat hebben met Sherlock, een oude australiër met grijs lang haar, echt een grappige vent!) besloten we om naar een fullmoonparty te gaan in de reggaebar met z’n allen! Erg leuk en ff lekker gedanst! Op t moment dat we de dansvloer opkwamen stroomden alle locals op 1 van ons af, nan zegt het lijkt wel een Freshmarket hier haha. En na ff gepraat te hebben werd of gevraagd of je de volgende dag wilde gaan duiken (ze dachten gelijk weer business!) of dat je meeging naar het strand om een priveparty te houden haha. En we kwamen Sherlock ook weer tegen die op de dansvloer stond te springen waar we nog een paar leuke fotootjes mee hebben gemaakt!

De volgende dag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we naar het shipwreck Liberty gereden. (een amerikaans schip wat in 1942 door de japanners getorpedeerd is). De andere meiden hebben hier gesnorkeld en ik ben met een duikinstructeur naar bijna 30 meter diepte gedoken. Zo dat was gaaf zeg, dan kan je het van heel dichtbij bekijken en we zijn ook door het shipwreck heen gedoken. Weer enorm veel mooie vissen gezien en toen ik afgeleid werd door te kijken naar een stingray stootte ik m’n arm nog tegen het koraal, ai dat deed ff pijn! Maargoed s’avonds was het al weer over.

In Jemeluk hebben we de andere meiden gedag gezegd en de volgende dag zijn Nan, Wil en ik verder gegaan naar Gilli Trawangan (voor de insiders Gilli T;)). We zijn hier met de fastboat heen gegaan, nou dat was me het avontuur wel! Een grote speedboat die met een enorme snelheid keihard op het wateroppervlak terecht kwam! We hebben het overleefd zullen we maar zeggen;)

De stranden op Gilli T waren niet wat we er van verwachten omdat er veel steentjes lagen, wij dachten echt parelwitte stranden maargoed we mogen niet teveel klagen! De volgende dag zijn we gaan duiken. Nan en Wil hebben s’ochtends geoefend in het zwembad en s’middags zijn we de zee in gegaan. Ik zat bij de advance duikers en beneden stond echt een enorm harde stroming. Met als gevolg dat ik een aantal keer een flink end terug moest zwemmen naar m’n duikinstructrice wat me aardig wat lucht kostte. Behoorlijk vermoeiend dus! Nan en Wil hadden wel een gave duik, en hadden ook zeeschildpadden gezien, dus dat was super voor hun! S’avonds zijn we nog op een gezellig feestje terecht gekomen in de sama sama bar waar we lekker aan de cocktails zijn gegaan en weer gedanst hebben op reggaemuziek!

We hadden s’middags besloten dat het niet handig was om naar Lombok te gaan omdat we hier dan maar 2 dagen zouden hebben en je dan niet genoeg tijd zou hebben voor de highlights. Dus besloten we om 2 nachten extra in Gilli T te blijven! De volgende dag meegeweest met een snorkeltour, 3 leuke snorkelplekjes bezocht waar we op de derde brood mochten geven aan de felgekleurde vissen die zo uit je handen aten! Op de eerste snorkelplek stond er een behoorlijke stroming en aangezien ik weer was afgeleid kwam ik een behoorlijk eind van de boot vandaan, waarna ik niet meer terug kon zwemmen. Oeps! Dus om hulp geroepen naar de boot, ff met m’n armpjes gezwaaid en die kwamen me gelukkig snel oppikken. Ook weer overleefd;)

De volgende dag hebben we een fiets gehuurd (op Gilli T is er geen gemotoriseerd verkeer, ook wel is lekker!) en hebben we het eiland rondgefietst. Nou dat is nog niet makkelijk hoor, op heel veel plekken moest je afstappen omdat het zand te zacht was en je niet kon fietsen, het was ongeveer 30 graden en je moest uitkijken dat je niet overreden werd door de paard en wagens die daar keihard rondrennen! Eindelijk weer wat aan m’n conditie gedaan en werd met m’n neus op de feiten gedrukt dat ik die dus niet echt meer heb haha.

Aangekomen bij een turtlespot gingen we het water in omdat we natuurlijk heel graag turtles wilden spotten;) En ja hoor al vrij snel wees Nan een onwijs mooie reuzenschildpad aan! En het mooie van snorkelen is dan dat je daar op je gemak naar kan kijken. Hij was op zoek naar eten en kwam 2x omhoog om wat lucht te scheppen. Echt zooo gaaf om te zien! We hadden 2 duikbrillen met snorkels dus Nan ging Wil halen om haar ook mee te laten delen in dit moois. Wil kwam aan en zegt tegen me, de ene kant van m’n bril loopt steeds vol! Wil ze het aanwijzen onder water, steekt ze zowat met dr vinger in dr oog! Was er 1 glas uit! Whahaha, kan er ook maar 1 gebeuren:P En dan te bedenken dat Nan die duikbril al 10 jaar had zonder dat er iets kapot aan was:P
Op de volgende spot heb ik nog 3 reuzenschildpadden gespot, waarvan ik er nog tegen 1 bijna werd aangesmeten door de stroming, nou dan kan ik wel hard zwemmen:P Helaas kan ik van m´n onderwateravonturen geen foto´s maken, ik had wel een analoog dingetje bij me maar die is kapot, dat is het eerste wat ik ga kopen als ik weer thuis ben: een digitale onderwatercamera! Om al dat moois vast te leggen!

Op Gili T zijn we nog wakker gebleven voor de wedstrijd van NL tegen Denemarken (tis hier 6 uur later). Wel grappig om dit samen te kijken met veel NL-ers, een paar Denen, wat duitsers en Indonesiërs. Ik had helaas geen oranje shirt, omdat ik natuurlijk niet wist dat ik niet thuis zou zijn en heb ook niks leuks kunnen vinden (jaja, tis dus mijn schuld dat ze verloren hebben:P). Na de wedstrijd viel er dus niets te vieren dus we zijn snel naar bed gegaan aangezien we de volgende dag vroeg op moesten!

Met de slowboat (lees: very slow!) zijn we via Lombok naar Padangbai gereisd (toch nog een stukje Lombok gezien;)). Padangbai is een gezellig plaatsje, we konden hier helaas maar 1 nachtje blijven. Het guesthouse waar we in zaten, was behoorlijk vaag, ik brak de sleutel af toen ik de deur open wilde maken en dit werd nog een hele discussie de volgende dag, want het was niet mogelijk dat dat ding was afgebroken en die vent die ons geholpen had en de sleutel eruit had gehaald was in geen velden of wegen meer te bekennen! Omdat ze voor geen meter engels konden zijn we gewoon weggegaan want we werden er doodmoe van!

Diezelfde dag met een onwijze ‘pimp’ride (zie foto!) naar de batcave geweest, leuk om al die vleermuizen bij elkaar te zien en daarna nog wat souveniertjes gekocht op 2 marktjes. Uitgekomen in Jimbaran waar we ons laatste avondje samen hebben gevierd, lekker op het strand vis gegeten bij kaarslicht met een livebandje dat aan je tafel kwam spelen, erg gezellig!

We hebben elke keer de grootste lol gehad over hoe dingen hier geschreven worden in het Engels, de prench frriens (french fries!) waren toch nog wel het meest grappig!

We (lees: nan en ik) zijn helemaal lekgeprikt door de muggen hiero! Heb er nog een fotootje bij gedaan hoe goed Wil kon helpen met het ophangen van het muskietennet:P En er zaten nog 30 gaten in ook!

Ik verbaas me er elke keer weer over hoeveel mensen er in een auto en op een scooter passen hier! Vanuit de auto nog een paar fotootjes geprobeerd te maken! En het blijft mooi om te zien hoe al die vrouwen hartstikke zware dingen op hun hoofd dragen (vaak zelfs zonder handen te gebruiken!). Heb er ook nog een fotootje bijgedaan van een offertje, daar wordt je hier echt mee doodgegooid, meestal sta je er zelfs op omdat ze echt overal liggen!

Wat ik nog vergat te melden in m’n vorige blog, Abby zelfs jij bent bekend hier!;) (zie pics vorige blog;))

Ingrid en Irene, echt super bedankt voor jullie bijdrage! Erg lief!

Joey en Dave, nogmaals gefeliciteerd! Leuk jullie ff gesproken te hebben!

FB doet het hier trouwens niet, dat was de vorige x ook toen ik hier was, maar zit in hetzelfde guesthouse, misschien op een ander wifipoint wel. Dus als ik ff niet reageer vind ik je nog steeds lief maar kan ik t gewoon niet lezen:P

https://picasaweb.google.com/117817424037386455547/SnorkelingWithOneGlass?authkey=Gv1sRgCI_CpL6-i4G61QE

Tam biêt!!!



  • 13 Juni 2012 - 05:19

    Lies:

    mooi verslag !!!!!!!!!!!!!!!!

  • 13 Juni 2012 - 05:57

    Irene:

    Wederom een leuk neergeschreven ervaring,TOP
    Leuk dat je tijd vrij maakt om alles op te schrijven voor het thuisfront.
    De serre ziet oranje en ik zal idd nog even een foto maken voor je.
    Hoop dat we vanavond eens gaan knallen tegen Duitsland.
    Meisss geniet van je reis en we blijven je volgen.
    liefs uit de Serre XXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 13 Juni 2012 - 06:25

    Henk:

    ja zeker weten dat jij geen oranje shirt droeg is de reden dat we hebben verloren bedankt hoor
    doei

  • 13 Juni 2012 - 10:55

    Marianne:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!!!
    Je hebt al heel wat ervaringen opgedaan in deze tijd. Kan je nog wel wennen als je thuis bent? Gewoon weer werken:) Vanavond wel even aan Nederland denken!! Het is er op of er onder. Er zijn 15.000 supporters aanwezig uit Nederland. 3000 supporters van de Duitsers, moeten we toch winnen!!! Ik wens je nog veel plezier, xxx

  • 13 Juni 2012 - 16:18

    Broertje:

    Mooi verhaal en gave foto's, die rijstvelden ook! Lijkt me machtig mooi daar te staan. Er staat ook een mailtje van je te wachten in mijn mailbox, ga ik ook nog even op reageren ;-)

  • 13 Juni 2012 - 18:27

    Annet:

    Hallo Alida,
    Wat een verhaal weer, je kan er straks als je terug bent wel een boekje van laten drukken!
    Leuk te lezen allemaal. Geniet nog even, liefs Annet.

  • 14 Juni 2012 - 10:17

    Agnes:

    Hey Alida,

    Leuk om je verhalen te lezen!!
    Zo te lezen geniet je nog volop!!
    En ik zit weer in het koude kikkerlandje waar ik nog steeds wacht op de ZOMERRRRR....
    xx
    Agnes

  • 14 Juni 2012 - 10:38

    Es:

    Aaltjuh!
    Gister die luibakken opgehaald.. Jij komt gelukkig ook bijna weer! Maar voor nu veel plezier in Vietnam! En geen zandgevechten meer he ;)
    xx

  • 18 Juni 2012 - 09:40

    Inge:

    Hey Aal,

    Ik lig weer in een deuk om die Wil... hoe jij dat ook opschrijft. Fantastisch... ook dat verhaal met die slippers! Whaahah.
    En ook die filmpjes die bij je volgende verslag zitten... echt gekkenhuis dat oversteken. Maar je hebt het overleefd ;-)
    Nog heel veel plezier... ik wacht weer op het volgende verslag :-D

    Groetjes Inge

  • 18 Juni 2012 - 12:54

    Bianca:

    Heey Aal,

    Echt prachtige foto's, elke x denk ik wil ik ook!! Haha. Maar dat komt eel goed!! Fijn dat jullie zoverl lol gehad hebben en moest ook erg lachen on de duikbril van Wil!! Sorry wil;( maar was wel heel grappig!! Geniet ze nog dikke xxxx

  • 21 Juni 2012 - 16:16

    Nichtje:

    Heyyyy lief nichtje!!!

    Leuk verhaal weer!!! Ik lig echt helmaal in een deuk om dat dolfijnen verhaal!!! Is ook echt wat voor mij om dan expres net te doen alsof ik een dolfijn zie en dat dan iedereen ze nek verrekt...whahahah te komisch gewoon!! Jammer dat die meiden weer weg zijn....wel leuk dat jullie zo samen zijn geweest en samen dingen hebben beleefd! Ik ga nu je volgende verhaal lezen....ben ik weer bij :-) Dikke kussen <3 <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 80971

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: