Home sweet home!! - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Home sweet home!! - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Home sweet home!!

Blijf op de hoogte en volg Alida

27 Juli 2012 | Nederland, Rijswijk

Hallo!! (grappig om dat nu weer in het Nederlands te zeggen;))

Daar is tie dan, m´n allerlaatste blog maar nu vanuit Nederland! Nou ja allerlaatste blog van deze reis dan want ik heb al aardig wat plannen in m´n hoofd:P Eerst maar is wat geld verdienen voordat ik die plannen waar kan gaan maken;)

Ondertussen heb ik al aardig wat mensen gezien. Echt super om iedereen weer te zien! Het is heel gek maar het lijkt overal net alsof het gisteren was dat ik jullie zag! En jaja ik had een spandoek toen ik thuis kwam! M’n familie was zo lief om me op die manier op te vangen! En het weerzien op schiphol was ook super! Bedankt!! Ik slaap al weer een paar nachtjes heerlijk in m’n eigen bedje mmmm (behalve afgelopen nacht dan toen kwam ik niet verder als de Albert v Schoonhovenlaan;)). Ik zit dit verslagje te typen na de wateringse wielerronde met een aardige kater.. welkom terug in Nederland haha. Hier is het laatste verslag dan ;)

Vanuit Chiangrai ben ik vertrokken naar Chiangmai waar ik in april ook geweest ben met Martine. De aardige duitser die m’n ipod toen naar Bangkok heeft gestuurd werkte helaas niet meer in hetzelfde guesthouse maar ben daar wel blijven slapen. Nog steeds een relaxte sfeer daar! En ook niet onbelangrijk, in Thailand kon ik weer pinnen, dus het lag echt aan Laos.

In Chiangmai heb ik de volgende dag een kookcursus gevolgd op een organic farm. Dit had Martine vorige keer gedaan toen we hier waren toen ik de olifantentour ben gaan doen en het kwam meerdere malen terug dat het zo leuk moest zijn. Erg leuke dag gehad, heerlijke dingetjes leren maken waaronder thaise vegetable spring rolls, sticky rice with mango (m’n favoriete toetje uit Thailand), phad thai (m’n favoriete gerecht uit Thailand hihi), green curry with chicken (jaja aaltje eet weer kip, hier proppen ze het tenminste niet vol met hormonen en antibiotica;)) en lekker dat die green curry is! en tom yum goong, oftewel hot and sour prawn soup. Mmmm errug lekker en we mochten onze eigen gerechten allemaal opeten!! Ik zat echt TE vol, gelukkig mocht je ook een take away indienen dus ik heb m’n phad thai s’avonds opgegeten. Werd begeleid door Sammy samen met z’n vrouw, erg aardige mensen en we maakten later op de dag nog kennis met z’n dochtertje ook een klein fotomodelletje;). En hij was hartstikke trots op z’n jungletoilet ;) Was ook een gezellige groep met een o.a. een NL stel. Ik heb een kookboekje mee naar huis gekregen dus als ik weer een beetje gesetteld ben en ik kan de ingrediënten vinden in NL dan kunnen we bij Aal thuis Thais eten (tja Noem, weet niet of ik jouw thaise kookkunsten kan overtreffen maar kan het wellicht proberen:P).

S’avonds ben ik naar monkchat en meditation geweest in een tempel. Erg interressant dan kan je met de monniken praten en ze alles vragen wat je zou willen weten. En ik had uiteraard veel vragen! Het valt me op dat het buddhisme in elk land toch net weer iets anders is, in andere landen noemen ze de dikke man (die bij de chinees staat) nog steeds buddha maar in Thailand zeggen ze dat het toch echt alleen de andere is. En volgens kenners blijkt dit ook echt zo te zijn;) (Maitreya). Hierna ga je mediteren, een zitmeditatie en een loopmeditatie, en heb ik nog wat tips meegekregen van ze. Erg leuk!!

De volgende dag heb ik wat rondgelopen in Chiangmai, nog wat tempeltjes bekeken, m’n 2e hands lonely planet weer verkocht voor wel 2 euro (ding zag er echt niet meer uit en heb m een paar maanden geleden gekocht voor 12 euro in Bangkok.. nou iets is beter als niets:P), een bodyscrub laten doen en toen met de nachttrein richting Bangkok. Daar ontmoette ik weer een NL stel en we gingen samen het restaurant binnen omdat het nog hartstikke vroeg was, om een biertje te drinken. Nou daar heb ik me toch gelachen! Stond een thais mannetje (ontzettende homo, weet niet of hij het zelf al weet:P) te dansen en ze zetten o.a. een NL cd op! En hij kon de nummers het beste! Dus ik heb gedanst op Jan Smit, Jeroen v/d Boom, het nummertje seks met die kale kwam zelfs voorbij haha. En we hebben zelfs de macarena gedanst en vooral ontzettend gelachen om die jongen die op alles dansjes had en echt te schattig was. Aan het einde van de avond bleek hij in de trein te werken, hij zegt ja ik maak normaal je bed op haha. Na een paar biertjes heerlijk geslapen en niks gemerkt van de uiteraard 2 ½ uur vertraging want werd 1 uur voor aankomst pas wakker;).

In Bangkok de trein richting Pak Chong genomen om m’n reis af te sluiten met de 2 ½ dag tour in het Khao Yai national park. En dat was de moeite waard! Leuk om Mike en Suri weer te zien en nog leuker om te zien hoe blij mr Sexy was dat ik weer terug was! Hij sprong een gat in de lucht en heb hem een dikke knuffel gegeven. Hij is nog steeds verliefd op me maar de laatste dag bleek dat hij dat toch ook bij andere meisjes probeert dus het komt erop neer dat hij gewoon hopeloos is en heeeeel graag een vriendin wilt;). Hij zei tegen een andere NL jongen dat ik speciaal voor hem terug was gekomen, haha. Had ook wel een beetje medelijden met hem, want hij is zo schattig en heel lief maar vooral ook heel gestoord maar ik denk niet dat hij veel succes heeft bij de vrouwtjes!
Ik heb in ieder geval 2 super gave dagen gehad in het park. Ik kwam natuurlijk terug om de olifanten te zien omdat mr Sexy zeker wist dat ik die zou zien en ja hoor het was zover! Ik heb 2 keer een olifant mogen bewonderen (mannetjes) die achter ons aan kwamen lopen. Echt fantastisch, wat is dat indrukwekkend om een olifant in het wild te zien lopen! We moesten uiteraard wel in de auto blijven zitten maar hij kwam op z’n gemakkie achter ons aanlopen. En dan at hij weer wat plantjes en dan kwam hij weer verder lopen. Kon hem bijna aanraken zo dichtbij was tie! En niet voor een paar seconden maar het duurde wel iets van een half uur voordat hij weer in de jungle verdween. Super, m’n laatste wens voor m’n reis was uitgekomen!! Niet alleen olifanten maar ook een krokodil gezien, twee keer een schorpioen (heb altijd gedacht dat die beesten zwart waren maar je hebt ze ook in het donkergroen) en deze is dus wat minder giftig want mr Sexy ging hem in slaap maken. Deed hij een tijdje z’n handen over hem heen (met het gevaar wel gestoken te worden of in z’n scharen te belanden) en dan haalde hij z’n handen weg en dan sliep t beest!, weer heel wat mooie vlinders, gibbons, apen, en s’avonds toen we op de campingground bleven slapen civetcats (ik zal zeggen google maar) en porcupines (stekelvarkens) gezien! Tijdens het slapen een kleine tijger horen grommen.. oooooow nee dat was mr Sexy die de hele campingground bij elkaar snurkte!! Jezus echt niet normaal, had nooit verwacht dat er zoveel lawaai uit zo’n klein mannetje kon komen, heb nog nooit zo hard gesnurk gehoord!!. Ook weer leuke mensen ontmoet, had nog een duits stel meegenomen die niet wisten waar ze heen wilden en die vonden het ook super. Franse jongen, duits meisje, m’n FB stroomt vol met internationale vrienden;).

De volgende dag was onder leiding van een andere gids, Tuc (van tuc tuc;)). Die nam ons mee naar de springs om te zwemmen (die totaal niet helder waren omdat het zondag was en alle thaien uit de buurt hadden besloten om te komen zwemmen, 1 klein stukje was wel helder dus daar heb ik een foto van genomen;)). Hierna zijn we naar een tempel geweest, waar ze nog allerlei dingen vertelde over het buddhisme, interressant om weer wat herhaling te horen wat de monniken ook een beetje hadden verteld), naar een vleermuizengrot en op het laatst naar het veld waar je kon zien hoe de vleermuizen met miljoenen maar dan ook echt miljoenen de grot uitkomen om naar de bergen te vertrekken om te jagen! Had zoiets ook al in Laos gezien maar hier waren ze nog met veel meer en kon je het meer van dichtbij bekijken. Moeilijk om foto’s van te maken maar ik heb elke keer nieuwe vrienden met een goede camera dus heb weer wat fotootjes gepikt:P.

De laatste dag Thailand heeft bestaan uit reizen en wachten. Ik vond het wel gepast om op die manier af te sluiten aangezien m’n halve reis uit wachten heeft bestaan whahaha. Nee zo erg was het nou ook weer niet maar toch je moet geduld hebben. Met de bus naar Bangkok, met de skytrain naar het vliegveld en hier 6 uur te vroeg aankomen (ging er maar niet op gokken om net op tijd aan te komen met al die vertragingen daar, zal je net zien dat je dan geen vertraging hebt!). Wel grappig dat ik zo´n goed thais accent heb dat toen ik koekjes ging kopen ze ook in het thais vroeg of ik een plastic tasje wilde:P

M’n ontzettend gave reis is nu dan ook echt ten einde! Bij deze wil ik jullie allemaal bedanken voor de support in welke vorm dan ook!! Vind het ook echt heeeel fijn om weer terug te zijn en om iedereen weer te zien! Ik weet niet hoe het in de toekomst gaat verlopen (waar ik heen ga reizen en met wie;)) maar dat zien we allemaal wel. En dat kan ik allemaal in real life aan jullie vertellen wanneer het zover is. Eerst maar is sparen aangezien het enige geld wat ik op m’n rekening heb staan van Vati is:P.

Dat herinnert me aan het feit dat het Alida fonds weer heropend is.. Help arme Alida haar spaargeld terugverdienen na een ontzettend gave reis om nog meer leuke verhalen te kunnen lezen en mooie foto’s te bekijken. Gaarne te storten op rekeningnr 179923064 tnv A. Batelaan ;)

En wie weet volgt er nog een boek, de trouwe lezers krijgen uiteraard allemaal een handtekening op de eerste pagina:P.

https://picasaweb.google.com/117817424037386455547/HomeSweetHome?authkey=Gv1sRgCKWA7tOD15yauwE

Doeiii!!!!

  • 28 Juli 2012 - 00:39

    Arielle:

    Welkom thuis!

  • 28 Juli 2012 - 13:42

    Henk:

    heerlijk toch mijn mooie kleine meisje weer thuis!

  • 31 Juli 2012 - 17:26

    Silvia:

    Welkom thuis !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 925
Totaal aantal bezoekers 80891

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: