Licking ants bottoms!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Licking ants bottoms!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Licking ants bottoms!!

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

11 April 2012 | Australië, Sydney

Hello mates, how are you today?!

Om mee te beginnen: Ricky en Channie80: nogmaals gefeliciteerd met Jesse!!! Geniet er van met z’n viertjes!

Jus en Rox nogmaals gefeliciteerd!! Echt super voor jullie! En voordat de 9 maanden voorbij zijn ben ik weer thuis hoor;)

Zo, m’n avonturen in Darwin en Sydney zitten er weer op en wat heb ik weer veel gezien en gedaan!

Darwin zelf is een leuke stad aan het water, met erg mooie uitzichten. De eerste dag lekker op m’n gemakkie rondgewandeld en van al dit moois genoten.

De volgende dag werd ik om 7 uur s’ochtends opgehaald van m’n accommodatie voor m’n volgende tour, van dezelfde maatschappij als in Alice Springs (geboekt vanaf Nederland). Komen er twee gidsen aanlopen, zegt het meisje (Mylene) ik ben de franse gids. Dus ik zeg zijn t veel fransen? Ja alleen maar… FUUCCCKK NIET WEER!! Stap ik in, blijken het twee oudere stellen te zijn. Al snel bleek dat deze mensen echt superaardig waren en we hebben heel veel lol gehad en heb m’n Frans weer kunnen oefenen. Het was de eerste klus van Mylene en ze spreekt nog niet zo heel goed Engels dus voor haar was dat wel lastig. Soms was het handiger als ik dingen vertaalde dan zij haha.
Ook bleek binnen 10 minuten dat het handiger was als ik voorin ging zitten bij Luke, de gids en Mylene achterin bij de Fransen, dus ik zat weer front row;) Echt een onwijs leuke gids waar ik t heel goed mee kon vinden en wij waren toch ook wel op elkaar aangewezen omdat wij samen beter konden communiceren als met de anderen. En ik had een belangrijke ‘taak’ gekregen, dat was wildlife spotten! Dat werd een heel leuk spelletje aangezien hij meer zag als mij tijdens t rijden, zelfs een hagedis op een boom die 10 meter verderop stond! Ongelooflijk dat je dat allemaal zo goed kan zien terwijl je rijdt! Dieren die we hebben gezien langs de kant van de weg: Hagedissen, slangen, heel veel wallaby’s, wallaroo’s (wist niet dat die bestonden maar die zijn groter als wallaby’s en kleiner als kangoeroes), dingo’s (weer andere als die ik eerder had gezien, dit lijken kleine puppies), wilde paarden, koeien, stieren en buffels, vogels, noem maar op!!

Langs een groot moeras gereden waar normaal een wandeling gemaakt wordt maar omdat er overstromingen zijn geweest staat het water te hoog en heb je risico dat er salt water crocodiles op je af komen en dan ben je niet blij want die vallen aan;). Heel veel vogels gezien, wist niet dat er zoveel verschillende soorten vogels waren! Toen we aan het einde uitstapten kwamen we geen krokodillen tegen maar green tree ants. Dit zijn mieren met groene billen die een klein elektrisch schokje afgeven wat vijanden afschrikt. Het is populair bij de Australiërs om aan de billen te likken van die beesten om dit schokje te ervaren wat een mintsmaak geeft. Go ahead: lick the bottom!! Ach ja waarom niet?! Dus ik heb billen gelikt van mieren hahaha. De fransen hebben het toch ook maar geprobeerd omdat ik zei dat t een lekker gevoel was en dat waren ze met me eens;) En je zet ze weer terug op een blad of boom en dan lopen ze weer vrolijk verder!

In deze dagen naar meerdere populaire national parken geweest met een schitterende natuur en heerlijk frisse meren waar je in kon zwemmen (met wel kans om een fresh water crocodile tegen te komen maar die doen mensen geen kwaad, nou laten we daar maar op vertrouwen dan:P) Met een duikbril op al t moois ontdekt onder water, echt super. Jammer dat ik nog geen nieuw rolletje had in m’n onderwatercamera want je kon hier veel meer op je gemak de vissen bekijken, in de woeste zee op t great barrier reef was dat wat moeilijker. Je bent echt in de middle of nowhere, parken waar je geen bereik hebt met je mobiel, etc. erg gaaf! Onder watervallen gestaan om een keiharde massage en douche te krijgen! Komt Luke opeens met een slang het water uit zetten!! En niet zo’n kleintje ook! Daar hadden we dus tussen gezwommen. We mochten deze wel aanraken want die bijten niet. Nadat hij de slang terug had gebracht in het water ben ik met m’n duikbril op hem gaan volgen, lag stilletjes op de rots te wachten en te kijken naar de vissen. Deze slang bleek dus vissen te eten. Hij had geen honger waarschijnlijk of hij had geen zin in pottenkijkers tijdens z’n lunch want hij viel niet aan!

Echte Aboriginal rock art bewonderd van jaren geleden op de rotsen en wat meer opgestoken van de Aboriginal culture door een filmpje te bekijken hoe ze aan hun eten komen (bv Yams een soort groente plukken en dan t sap bekijken, als het helder is is het goed, anders zijn ze giftig en deze dan koken). Lekker primitief, mooi om te zien!

Tijdens een bootcruise weer een fresh water crocodile gezien, gelukkig zat ik toen veilig in de boot! Kunnen wel zeggen dat ze niks doen maar als je die tegenkomt onder water met je duikbril op schrik je je de pestpokken! Tijdens meerdere wandelingen spinnen gezien zo groot als je hand en van alles geleerd over de planten (turkse plant waar je op kan spugen en op je muggenbult kan smeren en dan jeukt het niet meer, nou fantastisch aangezien ik continu lek geprikt wordt hier en deet en de vitamine B die ik slik dus voor geen meter helpen!) en bomen en verschillende dieren. Ook meerdere slangen gezien, heb in vier dagen tijd iets van 6 verschillende slangen gezien!

Ik dacht dat ik 3 nachten ging kamperen, maar de tweede nacht sliepen we in een motel omdat ze daar nog geen goede accommodatie hadden! Ik zei tegen iedereen I’m glad as a little child!! Ik kon hier op een groot bed liggen, en tv kijken met een biertje in m’n hand en zelfs op m’n blote voeten rondlopen, nou dat kan je in de hostels niet doen! Dus de fransen en Luke lagen in een deuk maar Mylene is al een half jaar van huis en had precies hetzelfde! De eerste en derde nacht wel gekampeerd, in de eerste tent de halve nacht dingo’s horen huilen en krijsende vogels gehoord. De derde nacht moest ik naar het toilet en hupte er weer een wallaby voor m’n neus weg. Kom ik terug bij de tent staan er 3 grote buffels rondom mn tent! Die waren dus over het prikkeldraad heen gesprongen. En waren erg wakker omdat het volle maan was en dan gaan ze dus niet slapen. Werd s’nachts een aantal keer wakker omdat het net leek alsof er mensen aan kwamen rennen, bleken het dus de buffels te zijn die rondjes rondom m’n tent renden! Wie kan dat nou zeggen dat je wakker hebt gelegen van rondrennende buffels rondom je tent?! Haha, ik had er wel wat minder nachtrust voor over in ieder geval!
Luke pakte ook nog kikkers en padden op die rondliepen, bleken gif uit te scheiden via de wangen als ze aangevallen werden, dus die heb ik maar niet aangeraakt;). We hebben nog gekeken bij termietenheuvels, dat is echt ongelooflijk hoe zulke kleine beestjes (zijn 2x zo klein als mieren) zulke heuvels kunnen maken. We hebben een heuvel gezien van 60 jaar oud, over een klein stukje doen ze 10 jaar! En ik heb charlie the buffalo gezien uit Crocodile Dundee! Opgezet, dat dan wel omdat hij al een paar jaar dood is maar dat mocht de pret niet drukken:P

In Sydney ben ik bij Inge gaan logeren, waar ik nu nog 1 nachtje ben. Wat was dat fijn om na twee maanden een keer een bekend gezicht te zien! Ik moest de sleutel ophalen in het ziekenhuis (Inge had nachtdienst) en vanaf daar naar haar appartement lopen in het donker. Ik was natuurlijk verkeerd gelopen (hoe kan dat nou als je zo’n goed oriëntatiegevoel hebt:P) en heb een ‘kleine’ omweg genomen met 23 kilo op m’n rug! Echt een heel mooi appartement en ik had hier weer een heerlijk groot bed en eindelijk lekker relaxed op de bank kunnen zitten i.p.v. dat er 20 vreemden om je heen zitten! En ik had zelfs een eigen badkamer met bad waar ik uiteraard gelijk gebruik van heb gemaakt!! De volgende dag gezellig samen naar Bondi Beach geweest (je weet wel van die tvshow, en de lifeguard wilde wel op de foto maar hij moest wel door blijven werken en naar de zee blijven kijken;)), de vrijwillige lifeguards wilden wel poseren! en een mooie wandeling gemaakt langs de zee. Hierna naar het opera house en de harbour bridge geweest en met de ferry richting Parramatta gegaan waar we gezellig uit eten zijn geweest. De volgende dag heb ik ook een rondleiding gehad in het opera house, erg leuk. De dag erna rondgelopen in de botanic gardens, was ook weer mooi! Helaas kon ik niet rondkijken op de kinderIC hier want Inge haar baas was er niet, had ik wel ff willen zien hoe het er hier aan toeging. Aan de andere kant wel weer goed want anders is er straks nog kans dat ik hier blijf wonen:P Wat ook erg fijn was, was het feit dat ik m’n spulletjes hier eindelijk goed kon wassen (de wasmachines in de hostels werken hier voor geen meter) en al m’n regelwerk heb kunnen doen! Nogmaals bedankt voor alles Inge!!!

Ik bleek 450 dollar aan belminuten te hebben terwijl ik er 30 had betaald (dat is normaal hier) dus heb ff een rondje gemaakt door een aantal mensen te kunnen bellen. Hele handige tip van Inge en erg fijn om wat bekende stemmen te horen!! Jammer dat het op was toen ik broertje aan de telefoon had!!

Ik heb het natuurlijk aangeroepen toen ik vorige keer zei dat de binnenlandse vluchten goed verlopen want de vlucht naar Sydney verliep niet helemaal volgens plan! T was noodweer in Sydney en daarom konden we niet landen! Na een paar rondjes vliegen zijn we geland in Canberra en van hieruit weer teruggegaan naar Sydney. Op zich had ik er niet heel veel last van, het werd alleen wat later, hierdoor had ik wat meer tijd om wat info over Thailand door te nemen.

Het gaat even wat anders als dat jullie gewend zijn met de foto’s.. ik ben te gierig om er voor te gaan betalen dus ik heb een album op picasa aangemaakt. https://picasaweb.google.com/117817424037386455547/LickingAntsBottoms?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPWix5Oios3aSQ&feat=directlink
Ff klikken en dan ben je er (hoop ik whahaha)

Het volgende avontuur van uw trouwe verslaggeefster zal uit Thailand zijn! Want helaas zit m’n avontuur in Australië er nu ook op! Ben nu dus al ruim 2 maanden weg. Vind het heel jammer om weg te moeten hier omdat ik nog zoveel meer had willen zien, maar heb ook echt superveel zin in Azië!

Nou vergeet ik helemaal te melden dat omdat ik weer kan pinnen ik heb gezien dat er meerdere mensen wat geld hebben gestort! Mijnheer R.de Graaf, wat onwijs aardig van je! Broertje alweeeer geld gestort:) En Ing dat wijntje gaat zeker goed komen! Tnx all, blij dat m'n fonds begint te groeien haha!

See ya later mates!!


  • 11 April 2012 - 15:03

    Irene:

    Oh wat gaat die tijd toch snel,alweer 2 maanden weg????
    En nu lekker naar Thailand,heerlijk.
    Goede reis en be careful
    XXXX
    kijk uit naar je volgende verslag!!

  • 11 April 2012 - 19:21

    Agnetha:

    Ben zow blijf dat je nog wat belminuutjes over had. Vond het heel fijn je ff te spreken...Sydney-Rijswijk was ineens niet meer zo ver weg zo goed was de verbinding! En nog steeds super je blog te lezen. Have a save trip tomorrow! Geniet in Thailand en we spreken snel af daar te Skypen. X Agneet

  • 11 April 2012 - 19:25

    Agnetha Deel 2:

    Wat een gave panorama foto's zeg! Zal m'n vader jaloers op zijn!!

  • 11 April 2012 - 20:23

    Henri En Loes:

    Prachtige foto's en wat een avontuur. Onvoorstelbaar dat je al 2 maanden weg bent, en dat je zo rustig blijft met al die beesten in de buurt. Wij hopen dat jouw volgende avontuur in Thailand net zo geweldig zal zijn. Groetjes van ons 2.


  • 11 April 2012 - 22:22

    Ankie:

    He Aaaaaaalida!! Mooi verhaal weer en ook mooie foto's! Mooi is de omgeving van Darwin he? En nu dus Sydney. Zo raar om je foto's van Sydney te zien, aangezien ik een week geleden daar ook nog was en nu gewoon alweer aan het werk ben.. :( Maar jij hebt nog eventjes en flink van gaan genieten he! Heel veel plezier in Azie!!

  • 12 April 2012 - 05:45

    Broertje:

    Oooo wildlife spotting! Dat vinden wij ook zo'n gaaf spel! Dat doen we altijd in het weekend, als we zaterdag dronken zijn op de A12. Dan rijden de kinderen, Angela geeft gas en Kelvin stuurt, en dan hangen Bianca en ik uit de raampjes achter en gillen naar alles wat beweegt. En dat is best wat als je met 140 kilometer per uur over de A12 slingert.

    Veel plezier in Thailand!

  • 12 April 2012 - 07:48

    Henk:

    oke lieverd op naar het volgende avontuur de mazzel

  • 12 April 2012 - 16:53

    Joyce:

    Hai Alida!

    Wat heerlijk om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt!! Mooie foto's en zo herkenbaar;)!!
    Hoop dat je Azie net zo geweldig vindt!

    Liefs Joyce

  • 13 April 2012 - 11:58

    Bianca:

    Heey aaltjeeeer, jeetje nu alweer naar azie wat gaat de tijd weer snel!! Je hebt in die tijd weer veel meegemaakt!! En wat gaaf om tussen het wild te kamperen pff ;) nou wijfie we gaan snel skype en veel plezier daar xxxx

  • 13 April 2012 - 20:37

    Marianne:

    Hoihoi
    Ik heb de afgelopen week ook weer heel wat dieren gespot. Een paar honden op straat, een poes in mijn tuin, een olifant op de tv, echt fantastisch!! En dat allemaal in Zoetermeer en omgeving:). Ik moet nog even een tentje kopen en dan ga ik eerders kamperen..in mijn tuin..ruimte genoeg. En het lijkt net of je op de veluwe zit. Dichtbij huis en toch in het bos:) Veel plezier in Thailand,xxx

  • 14 April 2012 - 11:45

    Manon:

    Heey aal! Thailand voor jou nu! Toppp!! geniet ervan, over 10 dagen ben ik in Bali, we houden contact!! Liefss!

  • 18 April 2012 - 12:56

    Esther Crul:

    Hoi lieve Aal,
    Super leuk om al je reisverhalen te lezen!
    Wat maak je daar een hoop avonturen mee!
    Heel veel plezier in Thailand!

    Liefs van es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 80965

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: