SPLASH!!!!!!!!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu SPLASH!!!!!!!!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

SPLASH!!!!!!!!!

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

03 April 2012 | Australië, Darwin

Zo m’n avonturen in Cairns zitten er ook weer op.! En als je denkt dat t saai gaat worden en ik niks meer mee maak heb je het mis.. dus.. sit back and relax;) En op verzoek van velen (dankzij Willie:P) gaat t weer een lang stuk worden!!)

Om nog ff terug te komen op m’n vorige avonturen in Alice Springs.. de laatste dag ben ik uiteindelijk wel naar t Reptile Centre geweest omdat dit beter uitkwam… weer aardig wat reptielen gezien en een interessante uitleg gehad over verschillende soorten slangen en wat je moet doen als je een slang tegenkomt. Dus: nooit wegspringen, blijven staan, en geen onverwachte bewegingen maken! Alles precies het tegenovergestelde als wat ik heb gedaan samen met Agnes, ik sprong weg, gilde een slang! en pakte mn fototoestel om snel een foto te maken!! So keep up the good work Aaltje! Ik heb de foto van de slang laten zien en het bleek ook nog is een giftige te zijn!! Ik heb de foto gemaild en krijg nog te horen wat voor slang t dan precies is, maar hij wist zeker dat t een giftige was! En t verbandje wat ik bij me heb is veels te klein dus ik zou een grotere moeten aanschaffen.

Op de vlucht naar Cairns ben ik voor de 2e keer aangehouden voor een explosievencontrole! Ik zie er natuurlijk heel crimineel uit! Het is een ‘random’ test maar dit was wel al de 2e keer haha.

In Cairns heb ik het YHA hostel (ben sinds een paar weken YHA member, daar heb ik voor gespaard met stempeltjes en dan krijg je wat korting in de hostels en met sommige tours, heel handig!) gelijk voor 5 nachten geboekt, was een 4 persoonskamer met een eigen badkamer dus das lekker. Ik dacht ff niet met die zware tas sjeulen en ff een paar dagen niet in en uitpakken is ook wel is fijn. Gelijk wat tours geboekt. Omdat een airco in een andere kamer kapot was kwam m’n kamergenootje binnen, een meisje uit Zoetermeer (Daniëlle). We hebben de volgende dag samen een tour gedaan naar Kuranda, met de kabelbaan omhoog door het regenwoud heen en een aantal stops bij watervallen. Wauw dat was weer supermooi! Boven aangekomen dachten we dat er nog wel wat bij de prijs inbegrepen zat maar helaas als je in dat dorp iets wilde doen moest je er weer voor betalen. Ik vond t een beetje overdreven om een dierenpark in te lopen hier 15 euro voor te betalen en dan nog een keer 15 om alleen die knuffelende koalafoto te hebben die ik zo graag wil.. aangezien ik nu wel echt een beetje op mn geld moest letten. Wie weet komt die koalafoto nog wel. En anders kan ik natuurlijk altijd een panda vastpakken in Blijdorp:P. Kuranda is een leuk hippiedorpje waar we hebben rondgelopen en ook nog een wandeling hebben gedaan. Ik bleef nog hangen met m’n arm aan 1 of andere doorn van een struik (waarvan ik later heb geleerd dat die dat altijd doet, ben de naam vergeten) dus dat was weer ff een lekker gevoel;). Het had hard geregend in Cairns voordat ik er was (Lucky me!) dus we hebben een aantal keer slippers uit moeten doen en door de bagger moeten lopen. Vond ik wel grappig maar Danielle wat minder hihi.

Na 3 nachten in dezelfde kamer heb ik gevraagd om een kamerruil aangezien m’n buurvrouw echt gestoord was. Praatte in dr zelf en maakte af en toe wat gekke bewegingen in de lucht. Lag s’avonds om 6 uur al te slapen en begon om 12 uur snachts met leven door te gaan eten en rond te lopen en te gaan praten. Volgens mij was t een weerwolf! En als ze wel sliep lag ze keihard te snurken. En die laatste twee nachten was ik weer alleen dus t leek me wat veiliger om ergens anders te gaan liggen. Kamerruil verliep toch iets minder soepel als gedacht omdat ik daar bij 2 engelse grieten op de kamer kwam die alleen maar dronken waren en daardoor ook keihard snurkten als ze eindelijk naar bed gingen, maargoed dat kon ik beter handelen als die enge weerwolf! Met mn ipod op val ik wel in slaap. Ik denk dat ik straks niet meer kan slapen in stilte als ik thuis ben!

De volgende dag ben ik naar t Great Barrier Reef geweest met een georganiseerde tour (anders kom je er niet). Ik las voordat ik de boot op ging dat t slecht weer was op zee dus dat je hier rekening mee moest houden. Omdat ik in NZ tijdens het walvissen kijken echt niet lekker werd, dacht ik, ik neem voor de zekerheid maar een reispilletje. Ben dat wel gewend van in de auto zitten maar de boot gaf eigenlijk nooit problemen. Als welkomstbuffet kon je een theetje nemen met een broodje en een muffin. Had al ontbeten maar als gierige backpacker en veelvraat dat ik ben nam ik t wel gewoon (aangezien ik mn boekje niet bij me heb en toch niet op kan zoeken wat er in zit Enummer 181;). Jeetje wat ging die boot tekeer zeg, echt niet normaal! Ik werd misselijker en misselijker en vroeg aan iemand van de crew wat ik t beste kon doen. Hij zegt ga maar ff op t dek staan, dus ik loop naar boven en ga op een bankje zitten op t dek. Maar nu raad je t al, komt er een golf over de boot heen, SPLASH!!! over me heen!! Ik was nat vanaf mn kruin tot aan mn tenen, beetje t zelfde gevoel als toen ik in t water terecht kwam met t bungyjumpen!! Ik schrok me de pestpokken, hapte naar adem en dacht, hey ik voel me wel iets beter. Dus ik liep snel naar binnen, lag de halve groep op de boot in een deuk waaronder t meisje die alle uitleg gaf. Dus ik zeg sorry, I felt very sick! Zegt ze: Yeah and now you are really wet!! Whahaha wat een kneus weer! Dus ik met een handdoek, ijsblokjes en een kotszakje op t achterdek neergezet en naar de horizon kijkend. Ik was niet de enige want er waren er al een aantal aan t kotsen. Gelukkig heb ik niet gespuugd maar t scheelde weinig. De terugweg heb ik een pil van hun gekregen waardoor t veel beter ging en de zee was toen ook wat minder woest. Op t eerste reef aangekomen mochten we t water in en snorkelen. Wauwwww ik heb nog nooit zoveel mooie vissen om me heen gezien.. waaronder wat Nemofiguren. Toen ik terugkwam bij de boot botste ik nog tegen een klein visje aan (de helft heeft m al gezien op FB), waarmee ik gelijk op de foto mocht. Van tevoren hadden ze gewaarschuwd dat de chinees die de foto’s maakte je aan je voet trok of op je schouder tikte als hij een foto wilde maken (en dat als hij het niet was je hard weg moest zwemmen:P) dus je kan je wel voorstellen dat ik alweer schrok met die grote vis voor mn neus. Hij heeft echt supermooie foto’s gemaakt, ik ben benieuwd wat er uit mijn onderwatercamera komt maar dat is weer een verrassing, dat weet ik pas als ik thuis ben!). Bij t 2e reef zou je veel schildpadden zien en dat was zo. Onder water heb ik er 1 gezien die net naar beneden zwom. Op t dek heb ik nog 4x 1 boven water zien komen, ze blijken na een uur boven water te komen om even in te ademen. Op t 3e reef heb ik Nemo gezien! En nog wel duizenden andere mooie vissen. Echt super! Het great barrier reef komt op m’n lijstje van mooiste dingen ooit!

De volgende dag ben ik naar Cape Tribulation geweest, een georganiseerde tour naar het Daintree Forest, mossman gorge en port douglas. We begonnen de dag met een boottocht over een rivier op zoek naar krokodillen. Al snel kwamen we scarface tegen, de grootste krokodil die daar verblijft. Jeetje, erg indrukwekkend! 2 babykrokodillen gezien (lijken net hagedissen) en nog een iets kleinere krokodil die wat meer verstopt lag. Natuur was daar ook weer prachtig. Hierna een wandeling gedaan door t Daintree rainforest, waar onze gids Lisa op blote voeten doorheen liep, een echte hippie, ze vertelde erg leuk. Hierna gelunched bij Cape Tribulation, daar naar een leuk strandje geweest en bij Mossman Gorge weer een wandeling gedaan langs alweer mooie watervallen. Tijdens deze tour ontmoette ik een spaans en een engels meisje, het engelse meisje herkende ik direct van de dag ervoor, toen had ik dr gered door haar krullen uit haar duikbril te verwijderen;)). Met het engelse meisje s ‘avonds nog wat gedronken en afgesproken dat we contact houden, zodat we waarschijnlijk door Laos/Cambodja kunnen reizen half juni! Zij is ook op 18 mei jarig! Zij zit dan in thailand helaas anders hadden we t samen kunnen vieren;). Bij binnenkomst in de uitgaanstent werd mn ID weer gevraagd, en toen de uitsmijter m’n geboortedatum zag moest tie lachen en ik dus ook, want tja dat had tie niet verwacht dat ik 29 was haha.. blijft leuk;)

De volgende dag heb ik een relaxdag gehouden, bij de Lagoon gelegen, een groot zwembad langs de rand van de zee (er is geen strand in Cairns), ik dacht ben al 2 maanden op reis en heb nog geen dag op m’n gat gezeten en niks gedaan, dus t wordt hoog tijd! Heerlijk, lekker in de zon gelegen, wel verbrand op m’n rug maarja dat was precies de plek waar ik niet bij kon… en George Clooney was weer niet in de buurt om m’n rug in te smeren!. Volgende dagen een truitje aangedaan waar dat stuk mee beschermd werd dus tis allemaal meegevallen.

De dag van vertrek nog een massage genomen, om die pijnlijke spier in mn rug te laten masseren, 7 dagen na de val van de kameel had ik nog steeds hartstikke pijn!). Ook nog naar Tjapukai in Smithfield geweest om wat meer over de Aboriginals te weten te komen ipv alleen dronken schreeuwende gekken. Erg toeristisch maar wel leuk om alles te zien. En ik heb geleerd hoe je een boemerang moet gooien, waarvoor ik een applaus kreeg en een speer (deze was een stukkie moeilijker als de speren die ik vroeger moest gooien bij atletiek!). Verder nog wat verhalen over het ontstaan van de Aboriginals, muziek maken op de didgeridoo en een dans (niet echt de moeite waard).

De binnenlandse vluchten verlopen tot nu toe prima, ben benieuwd of die in Azië ook zo goed zijn. Je krijgt overal eten en voor t eten nog wat extra’s te drinken en een zoutje. Er is van tevoren een vegetarische maaltijd voor me besteld omdat t te moeilijk werd om uit te leggen dat ik wel vis eet.. vegetarisch is hier waarschijnlijk ook gluten/lactose vrij want je hebt de raarste combinaties haha.

Ik ben nu in Darwin (zelf IK heb het hier warm!!) en heb vanaf morgen weer een georganiseerde tour, ben benieuwd! En hierna naar Sydney, bij Inge logeren! En errug fijn, mn pasje is ook binnen bij Inge! Weer een opluchting dan kan ik weer plannen maken. Maar ben pas echt opgelucht als ik ook echt kan gaan pinnen!

Ben trouwens erg blij als ik straks in Thailand ben, dan kan ik de helft van m´n spullen naar huis sturen, wordt gek van die te zware tas. Dacht dat ik economisch had ingepakt maar tis nu toch al weer bijna 23 kilo (terwijl ik niks heb gekocht dus vraag me af waar die 3 kilo vandaan komt!!) dat ik elke keer op mn rug moet dragen dus dat ga ik ff drastisch omlaag brengen! En vanuit Azië kan je veel goedkoper spullen naar huis sturen vanuit Australië, dus nog ff volhouden dan maar;)

Voor de oplettende lezer/kijker onder ons.. ik heb idd een paar foto’s van oude verslagen moeten verwijderen.. ik zit namelijk aan mn maximum van foto’s die je op deze site mag zetten en ben er nog niet over uit of ik voor deze dienst ga betalen of dat ik t op een andere manier ga doen (dropbox werkt hier bv voor geen meter).

Mocht iemand nog een smartphone (liefst samsung) in de aanbieding hebben dan hou ik me aanbevolen! Dan kan of Erwin of Nan en Wil deze voor me meenemen. Zou t wel fijn vinden als ik in Azië af en toe kan whatsappen als er wifi is namelijk, is wat makkelijker contact houden met t thuisfront! Wil er ook voor betalen hoor maar het duurt dan wel een paar maandjes voor je je centjes krijgt;)

Errug fijn om geskyped te hebben met Vati en tante marianneke! Het viel me weer op hoeveel jullie op elkaar lijken, jullie doen precies t zelfde voor de camera hahaha. Erg jammer dat de verbinding hier zo slecht is maar wel heel fijn om ff gekletst te hebben! En aangezien Vati zegt dat ik steeds dikker wordt ga ik maar op een dieet hier van water en brood:P

Ow enne ik ben op m’n Bday waarschijnlijk in Vietnam, dus wie daar graag heen wil, wees welkom:P

Tnx voor alle reacties weer!! Vooral degene waar ik zo vreselijk om moet lachen (over pinguïns bv;))!!

Channie80, alles nog rustig?!

See ya later mates!!

  • 03 April 2012 - 10:31

    Dootje:

    Heej Aal! Leuk om al je verhalen te lezen! Gaaaaaf die foto met die mega grote blauwe vis:-) Volgens mij kom jij nooit meer terug naar dit saaie kikkerlandje! Haha. Hier gaat t prima, Twan is vandaag een half jaar, bizar hoe snel dat gaat. Supergezellig en vrolijk mannetje is t. Heel veel plezier nog daar zo ver weg! X

  • 03 April 2012 - 11:05

    Moesje:

    Mooie avonturen weer !! Als ervaren azië ganger is het verstandig om te informeren naar goede luchtvaartmaatschappijen voor binnenlandse vluchten. Er willen er nog wel eens een paar op een zwarte lijst staan. Zo ie zo altijd een baco meenemen, mocht je een schroef moeten aandraaien :-)

  • 03 April 2012 - 11:22

    Ellis:

    Super verhaal weer Alida, wat maak je toch een prachtige reis.
    Ben nog steeds niet jaloers hoor ;-)
    Het is dat ik 18 ,Mei moet werken anders had ik zeker op je verjaardag gekomen in Vietnam haha.
    Heel veel plezier en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

    Liefs, Ellis

  • 03 April 2012 - 11:52

    Inger:

    Fijn lang verhaal! Ik waan me even helemaal in Australie! Super dat je het zo naar je zin hebt! X

  • 03 April 2012 - 12:36

    Helene:

    Hoi aal

    TNX voor je berichtje op Facebook.
    Zo te lezen heb je het nog fijn naar je zin down onder haha geniet er nog van want voor je het weet is het voorbij

    Groetjes

  • 03 April 2012 - 13:51

    Inge:

    Hey Aal,
    Ik blijf me verbazen over wat je allemaal meemaakt (zo veel) en hoe leuk je schrijft... ik lig bijna elke keer weer in een deuk. Nu ook met dat 'SPLASHHH'-verhaal. Schitterend. En dat blauwe visje (Dory?) is ook indrukwekkend (gulp...).
    Nikki groeit als kool en is een schatje #alzegikhetzelf... :-)
    Op naar je volgende verslag ;-)
    Liefs Inge

  • 03 April 2012 - 17:29

    Linda Vd Mespel:

    I Lovee your stories!!
    Echt super dat ik je (kort) gesproken heb via Facebook.

    Take care girl and enjoyy

    Xxx.

  • 03 April 2012 - 23:35

    Agneet:

    Bijna half 2 s'nachts..ik dacht nog ff vlug lezen haha..is het een mega verhaal!! Maar ik vind het super hoor wijffie. Ik zie het ook gewoon allemaal voor me...and now you're really wet..haha. Maar wat lees ik nu...Vietnam en Cambodja? Je hebt de smaak helemaal te pakken...maar vooral van genieten hoor...wij genieten van een afstandje mee. Dikke kus XX

  • 04 April 2012 - 09:52

    Henk:

    ja alida het is en blijft spannend hoor leuk schrijf je je verhaaltjes doei

  • 04 April 2012 - 19:10

    Marianne:

    Ik heb je berichtje ontvangen.

    Gelukkig is je pasje goed aangekomen. Heb je toch wel nodig :) Tjee wat eng dat verhaal van die slang. Maar misschien was die ' weerwolf' gevaarlijker. Als je weer thuis bent en je kan niet slapen door de stilte dan kan je altijd een bandje met geluiden opzetten:). Ik vind je verhalen prachtig!! Ik moet nog even uitzoeken of ik naar Vietnam kan komen:)
    Lieve Alida nog veel FUN!!!
    xx

  • 05 April 2012 - 07:02

    Broertje:

    Wat een prachtige foto's weer, echt grandioos. Alleen zó irritant dat je een mooie foto wilt maken dat dan zo'n vis er precies voor langs gaat! Echt geen manieren, die zou bij mij meteen in de soep gaan.

    Genieten verder en ik ben ook heel benieuwd wat je van Vietnam vind. Ik heb de laatste tijd veel gelezen over al het moois daar in de niet toeristische plekjes.

  • 08 April 2012 - 06:24

    Bianca:

    Heey wijfie, jeetje wat een enorm verslag weer hahahaha. Maar wel weer erg leuk om te lezen!! En die vissen erg gaaf!! Heel toevallig weet ik ook wat ik moet doen als ik een slang tegen komt hahah. Mijn collega's hadden een goeie 1 april grap met me uitgehaald, vertel het wel een x als je ooit nog terug komt :) Nou meis geniet ze en heb tegen Vati gezegd dat je best wat aan mocht komen hoor!! Geniet er lekker van. Dikke xxxxxx van mij :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1026
Totaal aantal bezoekers 80967

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: