Camel strikes back!! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Camel strikes back!! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Camel strikes back!!

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

28 Maart 2012 | Australië, Alice Springs

Hello mates, how are you today?!

Daar ben ik weer met m’n volgende verslag. Heb bedacht dat t wel handig is een stukkie te schrijven voordat ik naar m’n volgende locatie ga en dan nog wordt het lang!! Sorry:P

Op kangaroo island hebben we nog een pinguïnwalk gedaan, waar we een fantastische rondleiding hebben gehad van een vrouw die voor t eerst alleen een tour moest begeleiden…. Ongelooflijk wat een muts! Ze liet al direct haar grote rode licht kletteren en liep overal fluisterend voorbij en aan t einde hadden we 2 pinguïns gezien. Wij natuurlijk geklaagd en toen nam haar collega ons daarna anderhalf uur mee om te laten zien hoe t wel kon.. toen hebben we er echt heel veel gezien! Foto’s maken mag niet want dan verblind je de pinguïns tijdelijk maar ik heb een aantal leuke filmpjes, hoop dat t lukt om ze op de site te zetten!

We zijn naar Stokes Bay geweest, waar je tussen rotsen moest lopen om op t strand te komen, tijdens t zonnetje een paar leuke foto´s gemaakt! We hebben nog over een dirt road gereden, erg leuk, nog een aantal kangoeroes zien huppelen, van tevoren een nieuwe reserveband onder Gunther laten zetten, dat was wel nodig want we rammelden alle kanten op. Ook naar Raptor Domain geweest, een show met allemaal vogels waaronder grote roofvogels en een witte uil genaamd Casper. Hij sliep in z’n holletje in de boom en we moesten met z’n allen hard roepen om hem wakker te maken. Zegt Felice, ow dat vind ik altijd leuk! Heel hard roepen! Dus wij met z’n 4-en keihard gillen, echter Felice schreeuwde voor 10 whahaha heb echt zo hard gelachen, vooral omdat de bejaardengroep met wie de show bekeken stuk voor stuk een hartattack hadden van schrik! De grote roofvogels die ze daar hadden hebben wij ook in t echt gezien, echt indrukwekkend! En we hadden natuurlijk weer geluk want na de show vroegen ze of we het leuk vonden om te helpen met het voederen van baby vogels (kakaboeries ofzoiets), dat was erg leuk om te doen! En ja je gelooft t echt haast niet maar ik heb bij de Mac gegeten, mc nuggets en een heerlijk ijsje toe (die had ik al vaker gegeten hier:P). Zit een foto bij als bewijs;) Heb nu nog last van m´n buik!!

We hebben ook leren spinnen, daar waren we alle 4 errug goed in:P

In Adelaide de meiden gedag moeten zeggen omdat zij verder gingen met Gunther en ik m’n vlucht moest halen naar Alice Springs. Erg jammer, want t was erg gezellig.. maar ik vond het ook leuk om weer verder te gaan met m’n volgende avontuur. Ik heb Amy ingeleverd na 3 trouwe dienstweken, ze heeft erg haar best gedaan!!

In Alice springs schrok ik me rot van de Aboriginals (agnes had me al gewaarschuwd hier s’avonds niet de straat op te gaan ivm dronken Aboriginals).. nou ze zijn overdag al dronken! Ik liep daar om 2 uur s ’middags over straat, en passeerde meerdere malen pikzwarte stinkende dronken mannen en vrouwen, die continu ruzie maakten met elkaar zo hard krijsten dat jullie ze in NL konden horen! Daar heb ik geen foto van omdat je gelynched wordt als je een foto van ze maakt!
De volgende dag vroeg (lees 5 uur!) op moeten staan omdat ik opgehaald werd voor mn tour naar Uluru/Ayers Rock, Kata tjuta national park, Kings Canyon, Wallace Rockhole en simpsons gap. Nou daar ben ik een echte Tour de France beland! Helaas t meerendeel Fransen om me heen waaraan een franse gids was beloofd en geen woord engels spraken. Met t meerendeel viel dus niet te communiceren en ze liepen de hele tour te klagen dat ze geen tolk hadden, zelfs de jonge gasten spraken geen woord engels! Gelukkig was er een engels stel van een jaartje of 55 waar ik t gezellig mee heb gehad en stel uit India ook van die leeftijd die erg aardig waren. De gids Bernie deed enorm z’n best en heeft een paar keer geklaagd bij z’n kantoor dat er een franse gids moest komen maar die kwam niet. Hij deed erg z’n best en heeft errug lekker eten gemaakt elke avond. T was niet helemaal doorgekomen dat ik weinig vlees eet dus heb wel een paar keer wat vlees gegeten, vond t lekker en had er geen last van! Omdat een ouder frans echtpaar perse op de plek wilde zitten waar ik zat en echt niet weg gingen toen ik t netjes vroeg mocht ik voorin zitten bij Bernie de rest van de tour. Merde, wat waren de Fransen jaloers! Had echt een supergoeie plek en kon de dirt road met t rode zand goed bekijken, echt een Australië gevoel als je daar op rijdt! En gezellig kunnen kletsen met Bernie die me nog wat goede tips heeft gegeven. De eerste dag zijn we naar Uluru/Ayers Rock geweest de grote rode rots die heilig is voor de Aboriginals. We hebben hier een wandeling gedaan om de rots heen (het is respectloos als je de berg wel beklimt maar horden toeristen doen dat wel en het wordt oogluikend toegestaan) dus wij zijn er lekker omheen gelopen. En we hebben hier de zonsondergang gezien, dan zie je dat de rode rots elke keer een andere kleur krijgt, erg mooi om te zien. Wel ontzettend toeristisch want er staan hordes toeristen met champagne te wachten op de zonsondergang.. maar daarom juist wel heel erg grappig. De volgende dag om 4.30 uur op moeten staan om de zonsopgang te bekijken in het Kata Tjuta National park. Zeker de moeite waard en de rest van t park was prachtig! Onwijs gave wandeling gemaakt door de rode rotsen heen en een supergoeie foto kunnen maken van een wegspringende kangoeroe!

S ’avonds leek t me wel leuk om weer is een keer een kamelentocht te maken. Omdat ik zo enthousiast was kreeg ik Marie, van t engelse echtpaar ook zo ver om mee te gaan. T koste wel weer aardig wat maar t leek me weer is leuk. Ik zat op de voorste kameel (Choco) en had m’n rugtas op m’n rug (omdat ik die natuurlijk nergens meer achter wil laten!) maar de kameel achter me vond t leuk om de ritsen open te maken met haar bek (waren vrouwtjes;)). Dus kon ik t beste m’n rugtas voor op t zadel neerleggen. No worries, dat lag daar wel goed met de hengsels om het zadel heen. We liepen 5 minuten en mn tas gleed van t zadel, zo langs de zijkant van choco tegen haar voet. Nou blijken kamelen onwijs gevoelig te zijn om hun voeten, dus dat arme beest schrok zich de kolere en begon me toch te steigeren! En tja aangezien ik geen rodeokampioen ben lag ik een seconde later op de grond te jammeren van de pijn. Omdat ze aan t steigeren was schopte ze ook het meisje wat meeliep tegen haar wang en ik denk dat ze mij ook nog geraakt heeft (ik heb namelijk een grote blauwe plek op m’n bovenbeen en linkerarm terwijl ik op mn rug viel en daar onwijze spierpijn heb). Camel strikes back!! Marie durfde eigenlijk niet meer maar we liepen terug om m’n tas neer te leggen bij de receptie en ik zei ja doei ik wilde een kamelentocht dus ik ga terug ook! Dus toen durfde zij toch ook wel. Maakte me tijdens de tour meer zorgen om m’n rugtas die bij de receptie veilig opgeborgen lag dan dat de kameel weer ging steigeren. Normaal doet een kameel dat dus niet maar ze dacht dat ze aangevallen werd, dus vond het vooral erg zielig (en de dagen erna voor mezelf omdat ik nog steeds spierpijn heb!!). Heb er nog een foto bijgedaan hoe de kamelen er van achteren uit zien wanneer je er af bent gepleurd nadat ik al mn spullen weer bij elkaar had geraapt.. heb nog t rode zand in mn oren staan na meerdere keren douchen!)

De volgende dag weer om 5 uur opgestaan om een wandeling te maken in Kings Canyon, ook weer supergaaf om te zien een grote kloof en een hele leuke wandeling. Weer anders als Kata Tjuta maar erg mooi. De vierde dag bleek er een beetje aangeplakt te zijn en ik fungeerde als franse tolk voor m’n nieuwe franse vrienden (het oudere echtpaar wat niet op wilde staan) maar was nog wel ff leuk. S’ochtends een wandeling gemaakt met een aboriginal die van alles vertelde over hoe ze vroeger leefden en hoe ze de dieren vroeger vingen met een boomerang. Hierna zelf een boekenlegger mogen maken in Aboriginal style (dotpainting) en nog 2 korte leuke wandelingen gedaan, weer 2 grote kloven in Wallace rockhole en Simpsons Gap. We hebben geslapen in normale bedden maar wel in tenten, en dat sliep prima. Je was s ’avonds ook te moe van t vroege opstaan en van alle indrukken om lang wakker te liggen!

Nu ben ik weer terug in t hostel in Alice Springs en heb ik vandaag alweer m’n volgende vlucht naar Cairns. Ik ga nog op advies van Bernie naar desert park aangezien m’n vlucht toch pas om half 6 s’avonds gaat en misschien nog naar t Reptile Center als ik nog tijd over heb. Ben trouwens de eerste dag bij Flying Doctors geweest in Alice Springs, ben en blijf natuurlijk een echte beroepsgek, vond t erg interessant om te zien!

Bedankt weer voor alle reacties, kan helaas niet op iedereen afzonderlijk reageren maar vind t erg leuk om alles te lezen en vind het fijn om te zien wie er allemaal aan me denken daar!

Ireen, gefeliciteerd met Koen! Ik denk dat ik er nog niet ben op de gezamenlijke verjaardag, maar ik kom wel een bakkie doen als ik terug ben!!

En voor iedereen: ik ga uitzoeken voor hoe lang ik nog verder kan door Azië dus ik ben voorlopig nog niet terug (mits ik mn bankpasje heb;)). Hoop dat jullie me niet te erg missen, want het duurt nog ff voordat ik thuis ben. Vind t wel jammer dat ik waarschijnlijk m’n 30ste verjaardag dan alleen moet vieren dus als ik vrijwilligers heb die een leuke vakantie willen ergens in Azië (waarschijnlijk Indonesië) dan zijn jullie welkom! Vati, ik zou zeggen dit is je kans;)

Agneet, bedankt voor je 2e!! bijdrage! Kan het idd niet checken dat je gestort hebt omdat ik nog geen pas heb (hoop zo dat deze veilig aankomen is in Sydney bij Inge anders heb ik een groot probleem aangezien ik niet aan m’n creditcard kan komen!)

See ya later mates!!!

  • 28 Maart 2012 - 05:58

    Nanda:

    Hello mate!

    Wat een verhaal weer zeg! Gelukkig heb je niets gebroken na die val van die kameel! En dat alles omdat een of andere kneus (laat ik het netjes zeggen) je spullen zo nodig moest jatten!!!!!

    Super leuk dat je toch een tijdje matties had om mee te reizen! Ziet er allemaal gezellig uit!

    Fijne vlucht vandaag!
    Laat het maar weten zodra je een beetje weet hoe en wat na Thailand.

    xx

  • 28 Maart 2012 - 06:53

    Moesje:

    Heb je geen lekkere slobberkus van die camel gehad ??? Leuk verhaal weer. Geniet maar lekker verder, ik mis je niet hoor.... dikke kus

  • 28 Maart 2012 - 07:42

    Irene:

    Thanxxx voor de felicitaties!!
    Koen alweer 18 en z'n eerste rijles gehad!Nu stress ivm schoolexamens,pfff
    Hierna gaat hij naar zeevaartschool in Rotterdam,z'n paps achterna????
    Iris druk in Leyenburg met stage en vandaag krijgen ze de sleutel van hun huis.Time flys!!!
    heerlijk om te lezen dat je het naar je zin hebt,fantastisch!!!!Lijkt me zoooo gaaf om die kangoeroes te zien huppelen in het wild.
    Weer mooie foto's,topp
    wel gaaf dat we op zo'n afstand toch alles kunnen volgen.
    nou goede reis verder en geniet ervan
    xxxx uit de Serre

  • 28 Maart 2012 - 08:10

    Willie:

    Aaltjuhhhh!!

    Nou voor mij mag het verslag nog langer hoor! Heerlijk om te lezen. Hoe langer je verhaal hoe jaloezer we worden :)

    Het ziet er allemaal zo gaaf uit.!!

    Nou ik zit met smart weer te wachten op je volgende verhaal! Geniet en ik blijf duimen dat we je in Thailand toch gaan tegenkomen! Dan zullen we alsnog een goed biertje drinken op je verjaardag. In gedachte zullen we er de op de dag zelf bij zijn.

    Dikke knuffel en kus van Willie

  • 28 Maart 2012 - 08:43

    Linda Vd Mespel:

    Hee Aal!!

    Wat zijn je foto's weer prachtig!
    Gelukkig had je een helm op met je kamelen tour..
    Beterschap meis.

    Liefs Xxx.

  • 28 Maart 2012 - 10:08

    Henk:

    klasse toch alles wat je daar meemaakt je lijkt steeds meer op een aussie
    doei

  • 28 Maart 2012 - 19:57

    Melissa M.:

    Ziet er weer helemaal geweldig uit!!! :D

  • 29 Maart 2012 - 12:16

    Abby:

    HE BUUF!!!
    Wat een leuk verhaal weer!!
    Heel veel lieve grtjs van ons

  • 29 Maart 2012 - 14:31

    Truus :

    Hoi vakantieganger

    Wat een leuke foto's allemaal zeg, je schrijft het ook op een gezellige manier op al die avonturen.
    En ik maar denken, wat een spiritueel volk die Aboriginals, dat valt tegen.
    Wel erg dat het zo af moet lopen met deze mensen.
    Nog veel plezier en een dikke X

  • 30 Maart 2012 - 05:55

    Broertje:

    Dat pinguïns niet tegen flitsen kunnen weet ik nog van mij half jaar op Antarctica. Daar liet ik ze er toch gewoon aan wennen door constant met een 1500 watt bouwlamp in de smoeltjes te schijnen. Sommige overleefden dat gewoon!

    Wat een verhaal joh van die dronken aboriginals. Triest eigenlijk. Ik had ze persoonlijk wel even bij elkaar gedirigeerd voor een groepsfoto. Gewoon schreeuwen tegen ze want dat zijn ze kennelijk gewend.

    Prachtige foto's van die kloof en omgeving!

    Veel plezier zusje, pas goed op jezelf!

  • 30 Maart 2012 - 18:27

    Ellis:

    Wat een heerlijk verslag weer Alida.
    Ik ben niet jaloers of zo hoor, echt niet!!!!!
    Maarre.......ff over die mac he want dat kan natuurlijk niet. Je had toch wel HET boekje bij je om te kijken wat er allemaal voor troep in dat eten zat he whahahahhahaha.

    Heel veel plezier nog en kijk uit meid enne, denk vooral niet aan ons he.

    Liefs, Ellis

  • 01 April 2012 - 10:28

    Marianne:

    Pinquins dragen op de noordpool altijd een zonnebril, wist jij dat niet? Wat een prachtig verhaal weer. Leuk zo'n kamelenritje :) Gelukkig goed gegaan!! En heel goed gewoon weer doorgaan. Alida wat een prachtige foto's! Nog heel veel plezier, xxx

  • 02 April 2012 - 14:20

    Marije:

    Ali!!!!!!
    jezus wat maak jij veel mee zeg, super leuk om te lezen!!!
    Thailand is erg goedkoop, dus wie weet zit je er nog wel een tijdje dan :-)

    Enjoy being chica!
    xxx

  • 02 April 2012 - 19:39

    Sabientje:

    Aaltje!!!
    Enjoy the good life!!

  • 08 April 2012 - 06:51

    Bianca:

    Jeeetjeeeeee wat een verslag weer, en wat een gebeurtenissen heb je weer meegemaakt!! In 1 woord helemaal te gek!!! xxxxxx van mij :)

  • 04 Mei 2012 - 16:00

    Marcella:

    Alleen jij kan van een kameel afvallen ahhhaaaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 80967

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: