Keep left!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Keep left!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Keep left!!

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

20 Maart 2012 | Australië, Sydney

How are you mates?!
Zo daar ben ik dan weer. Ik ga het nu echt proberen wat korter te houden anders vallen jullie straks in slaap en das dan ook weer nie de bedoeling;)

Vanuit Katoomba een 8 durende rit naar Albury gehad waar ik heb overnacht. Nog langs Waga waga gereden, mocht niet eens zwemmen, flauw he?! In t zwembadje bij t hostel kwam ik een Australisch gezin tegen met wie ik aan de praat raakte. Ik vertelde t verhaal van mn portemonnee, ik kreeg direct een bord eten omdat ze t zo vreselijk vonden voor me en de volgende dag stopte de oma ook nog is 50 dollar in mn handen voor de benzine! Ik stond echt met tranen in m’n ogen, zo lief!!

De volgende dag naar Melbourne gereden en op aanraden van iemand in een hostel geslapen in t Noorden omdat je daar je auto kwijt kon en t anders niet te doen is in de stad. Dan kan je de rest met de tram en bus verkennen. Erg goede tip, ging best op de manier. Leuke kerkjes en gebouwen bekeken. S’avonds in t hostel bleek ik met 3 nederlandse meiden op de kamer te liggen: Agnes uit Alkmaar, Ankie en Felice uit Groningen. Samen gezellig wijntjes gedronken op t dakterras van t hostel met een erg mooi uitzicht in t donker (op alle lichtjes van Melbourne!) Zij zijn aan t kamperen en gingen ook de great ocean road doen.. of ik gezellig met ze meeging.. maar dan moest ik wel kamperen! Haha Aal en kamperen, nog nooit gedaan natuurlijk maar was wel benieuwd! Dus ik heb besloten om met ze mee te gaan, dat kwam natuurlijk ook heel leuk uit omdat ik t alleen rijden ook erg zat was en wel wat gezelligheid kon gebruiken onderweg!

De volgende dag heb ik nog wat leuke dingen bekeken in Melbourne, de botanic gardens waren erg mooi met mooie vogels erin. Ik ben naar de old melbourne goal geweest, een gevangenis, waar ik een rondleiding heb gehad. We werden met de hele groep gedrilt door een sergeant, een echte kenau alsof we gevangen waren. Moesten we schouder aan schouder naast elkaar gaan staan en toen ik een foto wilde maken kreeg ik bijna een zweepslag!! We werden opgesloten in een cel en konden ook nog foto’s maken alsof we echte gevangenen waren.. Errug leuk en weer is wat anders!! Ook nog naar even naar t moombafestival geweest, een festival met muziek, kermis, waterskiwedstrijd, leuk om te zien!
En krijg nou wat.. in Melbourne hadden ze ook een henkie´s hoekie!!

Volgende dag geprobeerd mn geld te regelen maar de dames van rabo interhelp zijn nu m’n beste vriendinnen geworden.. NOT wat een K@#twijven zeg.. in ieder geval kon ik t zo niet regelen. We hebben t nu zo gedaan dat vati geld op Felice haar rekening heeft gestort en dat ik zo elke keer aan mn geld kan komen, erg fijn, dat is weer een zorg minder!

De great ocean road bereden en daar gekampeerd. De andere meiden slapen met z’n 3-en in een tentje en ik op een luchtbed in hun auto! Haha je kan t je nie voorstellen, maar heb er ff een fotootje bijgevoegd om t te laten zien. En het slaapt prima! Ook lekker rustig want dan komt er niet steeds iemand binnenlopen! We hebben al heel wat moois gezien, mooie uitzichten, erg blauwe zee en weer een mooie waterval tegen zwarte rotsen aan waardoor t er weer anders uitzag! En ja hoor, tis zover, ik heb m’n eerste slang gezien! Ik schrok me eigen de pestpokken waardoor Agnes zowat een hartaanval kreeg door mijn reactie, maar heb m op de foto hoor! Zo erg schrikken maar dan toch weer met je camera in de aanslag om m op de pic te zetten hihi. We hebben ook nog twee keer een echidna gezien langs de kant van de weg, een soort grote egel, staat weer op de pic! En we hebben echt super veel koala’s gezien, echt zooo cute! Op t eerste plekje waren ze allemaal aan t slapen maar waar we hebben overnacht hebben we ze klauterend en etend gezien. Ik heb geleerd dat Koala’s maar 4 uur van de 24 uur wakker zijn en wij hadden kwamen precies aan in de wakkere periode, echt heel leuk om te zien! Ik zei nog tegen de meiden dat ik dacht dat koala’s donkerder waren met van die witte ogen, tot groot vermaak want dat zijn natuurlijk panda’s whahaha.. wat een kneus!! In cape otway hebben we in een soort bungalowhuisje geslapen omdat t toen echt noodweer was, ook erg leuk om een keertje te doen! T kamperen zelf bevalt ook prima, gezellig samen koken op zo’n brandertje en we hebben al een aantal heerlijke maaltijden bereid, heb in een paar dagen al gevarieerder gegeten als de afgelopen tijd in de hostels!! T douchen is wel minder want om water te besparen kan je soms maar 3 minuten douchen en aangezien de waterkosten thuis drastisch gedaald zijn sinds ik op vakantie ben kan ik je wel vertellen dat dat wel ff wennen is!!

Op een andere camping werden we omringd door de kangaroes, echt gaaf zeg! Dit soort dingen zou ik niet meekrijgen als ik alleen in hostels zou slapen dus vind t kamperen erg leuk! Elke avond kijken we naar boven en zien we de melkweg (ook geleerd wat dat is, zo leer je nog is wat!) Echt zo helder met al die mooie sterren aan de hemel, zelfs een vallende ster gezien! We hebben nog wat leuke fotootjes geschoten in t national park, ff spelen met de camera, zijn leuke foto’s geworden!

Amy heeft gezelschap van Gunther, mijn slaapplek, dus die voelt zich ook niet meer zo alleen! Agnes rijdt met mij mee, en op een gegeven moment kwamen we bij een splitsing, de tom tom stond toen aan en ze zei: houdt rechts aan! Dus domme Alida gewoon de aanwijzingen volgend rechts aangehouden, Agnes riep nog: Keep left!! Maar daar was t te laat voor dus zat op de andere weghelft! Tot groot vermaak van 2 locals, die met de duim omhoog zaten te lachen! En uiteraard volgde Gunther ook dus stonden ze saampjes op de verkeerde weghelft!! Gelukkig konden we snel weer keren maar dat was me weer wat! Gunther heeft ons ook nog laten schrikken door z’n band te laten knappen! Felice en ik gingen staan zwaaien naar tegemoetkomende auto’s en de eerste auto stopte direct, een echte australiër met zo’n grote hoed, hij kwam ons wel even helpen! Binnen 10 min. was t gefixed en konden we weer verder! Echt super! Om te bedanken hebben we hem wat geld gegeven, hadden geen flesje wijn, hij wilde t eigenlijk niet aannemen, maar na wat aandringen zei hij nou vooruit dan maar dan koop ik er wel een ijsje van voor m’n zoontje;)

We zijn met de ferry overgevaren (met zn allen in Gunther en Amy heeft een paar nachtjes gewacht) naar Kangaroo Island en daar heb ik wallabi’s gezien, erg schattig!! Een paar van dichtbij in het donker. Ook een hele schattige opossum die lekker aan een appeltje en besjes zat te knabbelen. Weer superveel zeehonden gezien en een hele mooie natuur. Vooral de remarkable rocks waren erg gaaf om te zien en leuk om te fotograferen! Op t moment zitten we in een hostel op Kangaroo Island omdat het vanavond gaat stormen en het dus niet handig is om te kamperen vannacht. Hopelijk nog anderhalve dag genieten hier, dan richting Adelaide en vanaf daar m´n vlucht naar Alice springs, paar dagen genieten van de outback!

Heb geen heimwee dus gaat nog wel een tijdje duren voordat jullie me terug zien!!

Ps hebben nog een keer moeten rennen voor een krokodil, zie pic!

Marij, hopelijk heb je snel een nieuwe job gevonden, good luck!

Angela, wat een knappe meid ben je toch dat je nu al weer die rotmedicijntjes zo goed hebt doorstaan.. love you!!

See ya later mates!!


  • 20 Maart 2012 - 10:48

    Moesie:

    Mooi verhaal weer moppie ! Geniet maar lekker verder. dikke kus

  • 20 Maart 2012 - 11:32

    Astrid Bes:

    Wat een leuk verhaal weer, fijn dat je het zo naar je zin heb en nederland niet mist. Wacht op je volgende verhaal dikke kus van mij gr. Astrid

  • 20 Maart 2012 - 11:53

    Agneet:

    Hey Wijffie, super leuk weer je verslag te lezen. En vind het ook fijn voor je dat je ff met een paar NL meiden optrekt. Ben je lekker niet alleen en ff in de Nederlandse taal goed communiceren zal ook wel ff fijn zijn..jammer dat ze bij de Rabobank "jouw taal" niet spreken..haha!! Kuttekoppen!! Had overigens zakgeld gestort maar daar kan je dus nu niet bij!!! Ik ga snel de www.cakebyagneet.nl keuken weer in ( ik weet het..ik maak gelijk ff reclame!) Heel veel taartjes deze week. Spreek je snel weer. XX

  • 20 Maart 2012 - 11:54

    Agneet:

    Vergeet helemaal te zeggen dat je foto's ook super zijn...X

  • 20 Maart 2012 - 13:15

    Marijke Waardenburg:

    Hi Alida, ik geniet van je leuke reisverslagen. Mijn zoon Bart en zijn vriendin gaan in july 5 weken naar Australie,leuk om te lezen waar je allemaal bent geweest. Ben heel benieuwd hoe je Thailand gaat beleven, ik was er vorig jaar, vond het erg leuk. Succes en veel plezier verder.

    Groetjes Marijke

  • 20 Maart 2012 - 13:32

    Marije:

    Chica chica!! Wow!! wat een leuk verslag en wat een lieve oma zeg dat ze je geld heeft gegeven.. Ik ga nu je foto's bekijken...eens even zien of het echt geen panda's zijn :-P xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Maart 2012 - 13:41

    Ellis:

    Wat een heerlijk verslag weer. Gezellig zeg dat je optrekt met nederlandse meiden, lijkt me heerlijk om weer eens lekker nederlands te kunnen praten.
    Heel veel plezier nog, kijk uit en vooral....geniet!!!!!!

    Liefs E nr 312;-)

  • 20 Maart 2012 - 15:22

    Ariëlle:

    Leuk hoor om alles te lezen! Fijne reis nog

  • 20 Maart 2012 - 18:06

    Melissa M.:

    Wat een heerlijk verhaal weer, Aal!!!
    Have fun, mate!! xx

  • 20 Maart 2012 - 18:38

    Irene:

    Hoi Alida
    Gaaf om weer even wat van je te horen.
    Hele leuke foto's ,ook samen met de andere meiden.Leuk dat jullie samen kunnen reizen.
    geweldig
    geniet ervan XXX

  • 20 Maart 2012 - 18:57

    Theo & Saskia:

    Go Girl, wat een leuke meiden groep.
    Nog even en je gaat bij Alice Springs in een swagger bag slapen :)
    veel plezier, hopelijk niet te veel vliegen op je lijf..

  • 20 Maart 2012 - 20:24

    Bianca:

    Wauw Aaltje wat een gaven foto's erg leuk!! Ook leuk dat je nu met een groepje meiden bent die ook nog fijn Nederlanders zijn. Voor even wel gezellie:) Geniet steeds van je verhalen en ohh zucht zooo schattig die koala beertjes!! En wat lief dat je 50 dollar kreeg echt geweldig!! Zo heb je toch ook hele lieve mensen erbij zitten he :) Nou ik kijk weer uit op je volgende verslag en hoor je snel dikke xxx van ons

  • 21 Maart 2012 - 10:55

    Henk:

    ja leuk hoor en met dat waterverbruik thuis klopt.mooie fotos ook doei

  • 21 Maart 2012 - 18:53

    Marianne:

    Hoi Alida

    Ik begrijp dat je geen heimwee hebt je maakt ook van alles mee. En eindelijk weet je wat kamperen is. Toch ook weer een hele ontdekking. Tjee op de verkeerde weghelft..gelukkig helemaal goed gegaan. Nog veel plezier en blijf schrijven het zijn leuke verhalen!!!
    xx

  • 21 Maart 2012 - 21:46

    Dennis S:

    Hey Aal,

    Supergaaf om al je foto's te zien!
    Heb wel door dat je bij moet blijven met lezen want het zijn aardige lappen tekst (zeker voor iemand die de Donald Duck meer als genoeg vindt :))
    Als je nog wat info wil voor wat betreft Thailand, stuur me dan even een mailtje (dennisschoneveld@hotmail.com) en ik zal het e.e.a. naar je mailen.

    Groetjes en nog veel plezier!

  • 22 Maart 2012 - 08:16

    Linn:

    Wat een super foto's joh!! Ziet er heeeerlijk uit daar.
    Heeel veel plezier weer!

    xxx

  • 26 Maart 2012 - 07:36

    Es:

    Aaltjuh!

    Een groet vanuit het mooie Westland! De omgeving op jouw pics kan er bijna aan tippen ;)

    Henk heeft een beste plek daaro! Leuk dat je die Nederlandse meiden hebt ontmoet. Lijkt me wel fijn om de lol en al het moois met iemand te delen, na zo'n lange tijd alleen. Je ziet er goed uit op de pic's!

    Hier zijn gangetje. Voetbal zit er even niet in, zoals je op FB hebt gezien, maar met het loopgips wat ik nu heb ben ik iig al wat mobieler. Is ook wel zo fijn voor Sabien, haha.

    Nou, ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Thumbs up voor je toffe reis so far. En op naar je volgende avonturen! Keep left. En zet die panda's, uh koala's, maar lekker op de foto. Te cute!

    xx Es

  • 30 Maart 2012 - 05:41

    Broertje:

    Oei oei oei wat een schandalige late reactie zusje. En ik baalde ook zo erg dat ik laatst niet kon bellen toen je me skypde. Van alle dagen trof je me op een moment die normaal nooit voorkomt: ik was aan het werk!

    Leuke en mooie foto's weer. Even twee aandachtspunten hier:

    1. Ik neem aan dat je de bloementent in de fik hebt gestoken? Concurrentie!

    2. Heb je zo'n vermomde zeehond in die bomen neergeknuppeld en meegenomen in je rugtas? Leuk als souvenir.

    Doei, ik ga nu je andere verhaal lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 794
Totaal aantal bezoekers 80965

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: