Eerste week Australië! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Eerste week Australië! - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Eerste week Australië!

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

09 Maart 2012 | Australië, Katoomba

Ja jullie dachten waarschijnlijk al.. waar blijft ze nou?! Nou ik leef nog hoor… heb (nog) niet heel veel last gehad van de overstromingen en ben nog geen enge slangen tegengekomen…

Excuses voor de 300x dat t mailtje is binnengekomen dat er een nieuw verslag was, de wifi in de mac was toch niet zo best.. nu vanuit the Blue Mountains het echte verslag!!

Ik ben veilig geland in Brisbane en viel daar bijna van mn stokkie van de hitte.. zo hey das ff een verschil met Nieuw Zeeland!! Hier aangekomen met een shuttlebus naar een hostel vertrokken waar ik over had gelezen, hier boodschappen gedaan (NO MSG (E621) here.. fantastisch, ik kan hier zelfs rekening houden met mn E-nummer gekte (waar ik natuurlijk al naar keek als ik boodschappen deed:P) en wat gegeten. De eerste nacht niet zo best geslapen omdat twee duitse grietjes t nodig vonden om t grote licht een aantal keer aan te doen.. om 12 uur was ik t zat (lekker chago door mn jetlag) en vroeg of t echt nodig was.. otherwise she couldn’t see.. I said use your flashlight schweinhund!! I do’nt have one…. Well buy one!!! (haha dat schelden hebbik er natuurlijk bij verzonnen:P)

S’avonds eindelijk kunnen skypen met vati, broertje, bianc en kelvin.. alhoewel de connectie erg slecht was, was het erg fijn om ze te zien! Ook geskyped met nichie Vanes, maar dat viel nogal tegen omdat ik haar niet kon zien whahaha.. ahh nee hoor wijffie.. erg fijn om ff bij te kletsen!

Volgende dag Brisbane verkent, leuke stad aan de rivier. Een rondleiding gehad in t Parliament House, zag er mooi uit. Botanic Gardens waren mooi met wat aparte vogels erin. Verder nog naar een museum en 2 art gallery’s geweest.. grappig maar niet echt m’n ding. Ik was weer toe aan de natuur. Dus richting Hervey Bay gereden. Klein stukkie (5 uurtjes maar;)). Daar aangekomen was t pikkedonker en moest ik een hostel gaan vinden.. pff.. na een paar keer navragen: Beeheeekpaaakkeers?? Joeeej koelt fijnt sohoome on tie esjplanaide…. Ja echt veel duidelijker als de Nieuw Zeelanders.. ;) nou gelukkig 1 gevonden en had een 8 persoonsdorm voor mezelf alleen.. mazzelaar!! Had t wel moeilijk.. t rijden op de wegen was erg zwaar.. echt van die saaie snelwegen.. ik was toch niet naar Australië gekomen om auto’s te zien!!

Volgende dag een dagtour gehad op Fraser Island, errug mooi! Een leuke meid uit Canada ontmoet en samen in Lake mcKenzie gezwommen, daar wordt je 10 jaar jonger van zeggen ze en je krijgt in ieder geval een zachte huid.. zij is 27 dus we vonden dat we t wel konden gebruiken:P Super mooi meer en later ook langs een hele heldere beek gelopen. Me nog over laten halen om een vliegtuigvluchtje van een kwartier te maken omdat je dan meer dieren zou zien in de oceaan en t eiland van boven.. nou die zeedieren hadden geen zin om boven te komen voor Aaltje.. hoppa 60 euries armer maar wel weer een ervaring rijker:P We hebben nog zo’n reptiel gezien vraag me niet hoe die heet.. kheb er een foto van. En een dingo, wilde honden die daar rondlopen.. hartstikke leuk om er 1tje te aaien.. NOT.. heb foto’s gezien van iemand die gebeten was, nou daar wordt je niet blij van. Al met al een leuke dag en mooie herinneringen en foto’s rijker!

Volgende dag doorgereden naar Byron Bay, wederom een klein stukje van 6 uur.. daar aangekomen waren alle backpackers vol, uiteindelijk toch 1 kunnen vinden.. nou s’nachts wist ik waarom.. lag in een 10 persoonsdorm met allemaal dronken mongolen om me heen.. om 12 uur snachts gingen ze luidruchtig weg om om half 3 nog luidruchtiger terug te komen en daarna nog een uur hysterisch te gaan zitten gillen.. had het s’nachts echt zoooo gehad.. weer 6 uur lang op zo’n saaie snelweg gezeten en dan ook van die vervelende dronken pubers om me heen (jaja ik word oud als ik niet zo moe was had ik gewoon meegegaan!)
Voor de volgende dag een ander hostel gezocht, t weer werd iets zonniger, liep lekker op een hippiemarkt en heb daar een massage genomen (vond dat ik dat wel verdiend had). S’middags een surfcursus genomen van 4 uur.. was erg leuk.. wel heel moeilijk en heb nog een aantal dagen spierpijn gehad!! Ik ben nogal paranoïde wat mn spullen betreft, ben natuurlijk al een aantal x beroofd, dus had elke keer een slotje op mn tas s’nachts in de hostels.. maar nu gingen we surfen en konden we onze spullen niet op t strand laten.. maar in de bus.. Yes it was completely safe, no worries! Nou niet dus.. wat normaal een relaxed laid back Byron Bay zou moeten zijn liep voor mij uit op een kleine nachtmerrie.. terug aangekomen bij de bus bleek mn smartphone en mn portemonnee met mn pinpas, creditcard, geld, NL rijbewijs, ziekenfondspasje en wat fotootjes gejat te zijn. Van nog een ander meisje een oude telefoon. Nou heb in tijden niet zo veel gejankt, motherfuckers!! De surfdude verstopt de sleutel in zn aanhanger.. wat een mongool.. dan kan ik je ook wel vertellen dat ze dat een keer doorhebben.. als ik dat van tevoren had geweten?! Ik was te verdrietig om kwaad op m te worden en hij ging mee naar t poiitiebureau voor aangifte (achteraf gezien denk ik dat hij er wat mee te maken had maarja je weet t niet he)Ik heb in ieder geval geld kunnen regelen via western union (in eerste instantie hadden ze op t postkantoor niet genoeg dollars voor wat ze gestort hadden, maar dat hebbik ff kunnen regelen.. DENK AAN JE ELLENDE!! nou dat was op dat moment niet zo moeilijk kan ik je vertellen!! dus kan ff vooruit en lieve papa (TNX VATI!!) regelt de rest vanuit thuis (ergens een keer pasjes naar opsturen). Ze waren dan wel weer zo lief geweest om mn paspoort te laten zitten.

Toen ik in Byron Bay was contact gezocht met Selma omdat mark en zij ong. dezelfde route hebben genomen.. aan haar tips heb ik erg veel gehad! Een kaart gekocht en af en toe mn tom tom uitgelaten en nu de optie snelwegen vermijden ingeschakeld.. hierdoor gaat t rijden een stuk relaxter en rij ik op mooiere wegen. Tnx Selma! Amy en ik touren er weer op los!;) Ik blijf er wel bij dat de wegen in Nieuw Zeeland tot nu toe echt veel mooier zijn, maargoed ik heb de tip gehad om de landen niet met elkaar te gaan vergelijken dus dat doe ik dan ook niet meer.. nou vooruit dan maar nog 1 ding.. in NZ kom je in elk stadje wel 5 hostels tegen, hier ook in de grotere dorpen/steden maar verder moet je wel flink zoeken.. aan de ene kant wel weer leuk maar aan de andere kant vermoeiend na een lange dag rijden.. heb nu een boekje van de YHA hostels, dan kan je van tevoren kijken of er een hostel is en dan wat boeken… das handig voor na lange dagen rijden. En zelfs de locals zijn t met me eens dat t saaie lange wegen zijn hier… nu vooral als je omwegen moet nemen door de overstromingen..

De dag erna richting Grafton gereden, onderweg t Bundjalung national park bezocht, erg mooi, nog 1 of ander reptiel zien liggen waarvan ik dacht dat t een krokodil was, bleek uiteindelijk dood te zijn, en NEE ik was niet met de auto:P In Grafton aangekomen bleken er geen backpackers te zijn, alleen motels, dus of ik voor 6 euro duurder in een 2 persoonsbed wilde slapen mmmm heb natuurlijk nee gezegd;) Errug lekker om ff je spulletjes uit te zoeken en een beetje tv te kijken! S’avonds ff naar t Yuraygir national park gereden, was behoorlijk koud maar wel de rivier en zee kunnen bekijken en met wat hulp van een lokale zigeuner (als je alleen rijdt en stopt op parkeerplaatsen kom je die nog wel is tegen) gezien waar de rivier in de zee stroomt.

De dag daarna richting Dorrigo gereden en een wandeling gemaakt van 2,5 uur in t national park.. jeetje wat was t mooi daar! Super mooie watervallen gezien! Hier blijven slapen in wederom een motel, in een 8persoonsdorm en ja hoor.. met niemand anders erin.. lucky me.. het geluk lacht me weer toe;) nog wat leuke tips gekregen van een local.. o.a. wat mooie plekken (nog meer watervallen!), de lavatree (zie foto) en hoe te handelen als je wordt gebeten door een slang.. oepss.. vond t wild plassen vandaag opeens een stuk enger.. belangrijkste is om kalm te blijven en met een verbandje je arm af te binden.. die hebbik voor de zekerheid maar in mn tas gedaan hihi.

Daarna langs de Ebor waterfalls gereden, ja t wordt een beetje saai maar weer mooie watervallen!! langs Armidale, waar ik weer een mooi kerkje heb bezocht (wordt een vaste kerkganger hier!), wilde ook langs Tamworth (hoofdstad van countrymuziek) maar t bleek dat ik op de weg naar Blue mountains geen hostel kon vinden en moest nu dan ECHT mn boodschappen gaan koken anders kon ik t weggooien.. heb dus besloten om daar te blijven en dan de volgende dag een langer stuk te rijden. Fotootje gemaakt bij de kitscherige gouden gitaar.

Voor de dag erna wel alvast een hostel geregeld in t Blue Mountains national park (katoomba) waar ik op t moment ben en ben hier voor twee nachten gebleven. Ik heb een soort privekamer in een dorm, dus dat bed had ik mezelf natuurlijk toegeëigend!! M’n route wat aangepast met wat hulp van t information center omdat sommige wegen nog overstroomd zijn, das nie zo handig zwemmen eeeh rijden:P Dat resulteerde in een rit van bijna 8 uur, dus ben hier nu ff wat langer gebleven. Vandaag een wandeling gedaan van 4 uur in t park, langs the tree sisters, er zijn wat wandelpaden gesloten ivm een aardverschuiving. Dan zou ik uitkomen bij de cable car en scenic railway, ergens ging t mis en kwam ik weer uit op t beginpunt.. dus heb hierna mn auto gepakt en toch met die 2 apparaten heen en weer gegaan, was ff leuk. En weer een nieuwe vriend gemaakt, de chauffeur van de trein;). Die me trouwens verzekerde als local ook te verdwalen dus nu vond ik mezelf wat minder blond! De blue mountains danken hun kleur aan de eucalyptusbomen, kleine druppels eucalyptusolie komen vrij en mengen zich met het vocht van de atmosfeer. Ik vond de blauwe kleur een beetje moeilijk te zien, maar toen ik dat zei stonden ze me raar aan te kijken.. misschien kunnen jullie de blauwe kleur ontdekken in de foto’s:P
Heb een advertentie gezet op gumtree (site die me is aangeraden) of er een leuke meid is die met me mee wil rijden, en ook een advertentie opgehangen in t hostel hier.

Nog ff wat over m’n auto.. deze is een stuk luxer als de vorige auto en ook een stukkie intelligenter als dat ik af en toe ben.. toen ik ging rijden in Brisbane begon er na een tijdje een hele lange piep, ik kijken wat ik verkeerd deed, alle deuren zaten dicht, handrem was er af.. kon t echt niet bedenken.. ik teruggereden naar de autoverhuur.. bleek dat ding te piepen omdat mn rugtas op de passagiersstoel lag en de auto dan denkt dat er een kind zit die geen gordel draagt.. aaargghh… kon er later wel om lachen hahaha. Het verschil met de auto in NZ is dat die ong 80.000 km op de teller had staan en deze nog geen 15.000. Heb t gisteren ff bekeken en t blijkt dat ik al 1200 km heb gereden in ongeveer 8 dagen.. nou toch knap en niet gek dat ik t rijden dus af en toe echt heeeel erg zat ben!!

Wat ik nog vergat te melden, de berg waar ik op gelopen heb tijdens de tongariro crossing in NZ was Mt Doom uit Lord of the Rings! Zoiets belangrijks vergeten te melden, kan natuurlijk niet he! Dus heb er nog ff 1 foto vanuit Nieuw Zeeland bijgedaan voor de Lord of the Rings liefhebbers;) En als we dan toch nog in die sfeer blijven hangen nog een leuke pic van Gollum erbij;)

Er is nog iemand zo gek geweest om geld te storten.. Dave, tnx voor je bijdrage, erg lief!! Dit deed me gelijk denken aan het feit dat het erg stil is bij het help arme Alida Nieuw Zeeland door fonds… en aangezien we nu in een ander land zitten, wat nog veel duurder is (moet elke dag erg veel tanken en er is ook nog is geld gestolen boehoee) heb ik een nieuw fonds opgericht: Help Alida haar hostels/motels betalen in Australië fonds.. gelieve te storten op rekeningnummer A.Batelaan 179923064 te Rijswijk, nu reizend door Australië. Alvast hartelijk dank voor uw bijdrage, dit wordt zeer gewaardeerd;) Gaat wel ff duren voordat ik t kan pinnen en ik kan zien wie er wat gestort heeft aangezien ik geen pinpas meer heb (hoe zou dat nou komen?!?!) dus als er iemand in de tussentijd wat gestort heeft, no worries, zal zeker wel aangekomen zijn maar kan t nog niet nakijken!

Trouwens alleen de eerste dagen was t warm, vanaf Byron Bay kwam t met bakken de hemel uit.. vandaag wel weer in een lekker zonnetje gelopen.

Per staat is de tijd anders.. op t moment is t hier nu weer 10 uur later.. maar over een paar dagen is t weer anders.. heb twee dagen geleden moeten vragen welke dag t was en welke datum.. die man stond me heel raar aan te kijken.. ik zei Sorry, lost track of time here! M’n oude tel werkt ook niet mee.. op mn goede oude smartphone kon ik de verschillende tijden aangeven.. boehoeeeee

Zelfs in Australië zijn we bekend,
moet niet gekker worden, ben benieuwd wat ik over een maand tegenkom in Thailand!
Zo dat was weer een ‘beknopte’ beschrijving van m’n eerste avonturen in Australië!

Tallie, fijn dat Bram weer goed ligt, stuur je wel een smsje naar m’n australische nummer als t zover is (over een maand dan he!)

Broertje bedankt voor t opvrolijken, had ik ff nodig.. en no worries zusje redt t allemaal wel!!

See ya later mates!!!


  • 09 Maart 2012 - 10:44

    Linda Vd Mespel:

    Jeetje Aal.. wat vervelend dat je portemonnee nou is gejat.. Stelletje %$#&@^.....
    Maar zo te horen red je het allemaal gelukkig nog!!

    Wederom weer een geweldig verhaal om te lezen. Je foto's zien er ook top uit!

    Greetss vanuit Holland!
    Xxx.

  • 09 Maart 2012 - 11:09

    Marianne:

    Hoi Alida

    Wat een vervelende toestanden waren dat. Gelukkig kijk je weer vrolijk!! Knap hoor zoveel kilometers maken. Je bent al heel wat ervaringen rijker. Geniet van alles. Ik wens je nog heel veel plezier.
    xx

  • 09 Maart 2012 - 11:16

    Nanda:

    Ali!!

    Hahaha...denk aan je ellende aal!

    Goed idee trouwens om een medereiziger te vinden om de lange afstanden te overbruggen!
    Leuk verslag en foto's weer!!!

    Veel plezier nog..spreek je snel!
    Stuur je van de week even een mail met onze planning want we hebben eergister tickets geboekt!!

    Kus

  • 09 Maart 2012 - 20:01

    Henk:

    het is allemaal spannend en je hebt al heel wat mooie dingen gezien en dat is mooi geniet er van!

  • 10 Maart 2012 - 13:49

    Melissa M.:

    Wat een heerlijk verhaal om te lezen, Aal!!
    Many more adventures to come!!!
    xxx

  • 10 Maart 2012 - 13:53

    Irene:

    Gelukkig lacht het geluk je weer toe en blijf er lekker van genieten!!
    geweldige belevenis weer en als ik die foto's zie,ben ik wel jaloers hoor,zoveel pracht!!
    ik hoop dat je een gezellige reisgezel vindt,altijd leuk!
    Hier begint langzaam de lente zich aan te kondigen,heerlijk!!
    Gisteren Koen z'n 18e gevierd en thanxxx voor de felicitatie XX
    16 juni gaan we het groots vieren,tezamen met Iris die dan 21 wordt en hopelijk hebben ze dan allebei hun diploma binnen.
    dus als je in ons kikkerlandje bent,wees welkom.
    goede reis verder en wees voorzichtig en we blijven je gewoon weer volgen
    XXXXXX uit de Serre

  • 10 Maart 2012 - 14:13

    Broertje:

    Hoi zusje! Mooi dat het weer goed gaat en weer een paar prachtige foto's. Bianca en ik zijn nu een weekendje in Trier, Duitsland. Ook heel mooi en gezellig. Slecht internet ook hier overal! Jeetje, dan weet je pas hoe vaak je het gebruikt. Doeiiiii.

  • 10 Maart 2012 - 21:13

    Agnetha :

    Hey wijffie...ik dacht ff vlug je verslag lezen...not...whahahaha!! Grappie hoor...fijn te lezen wat je nu in Australië allemaal meemaakt. Ik hoop dat je een gezellige meid treft waarmee je samen kan rijden..toch een stuk gezelliger en houd je scherp onderweg! Talk to you soon. XX

  • 12 Maart 2012 - 18:19

    Tineke Van Dijke:

    Alida wat vind ik dit te gek! Heel stoer hoor zo in je eentje,prachtige foto,s en je maakt wat mee,heel veel reisplezier nog groetjes uit Wateringen van Paul en Tien xxx

  • 20 Maart 2012 - 15:34

    Ariëlle:

    Ik denk echt wel dat die gozer er wat mee te maken had hoor, echt aso! Nou gelukkig je paspoort niet weg...succes verder. Stoer ben je hoor!!

  • 20 Maart 2012 - 20:29

    Bianca:

    Jeetje wat een verslag aal maar wel heel leuk om te lezen :) Beetje jammer wat je hebt mee gemaakt en daar hebben we nog veel over gepraat, dat snap je natuurlijk wel, schoften grrrrrr. Maar goed dat is weer achter de rug dus volop genieten weer en dat doe je ook!! je weet jij mag altijd bellen he. Nou wijfie veel plezier en een dikke x en knuff van ons!!

  • 21 Maart 2012 - 19:48

    Dave:

    Your welcome, en fijn te lezen dat je zo aan het genieten bent!

  • 04 Mei 2012 - 15:49

    Marcella:

    Eindelijk lekker tijd om je verhalen te lezen vanaf deze... En mag ik even zeggennn wat een onwijze mooie foto's love it!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 18329
Totaal aantal bezoekers 80962

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: