Laatste dag New Sealand! Snik - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Laatste dag New Sealand! Snik - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Laatste dag New Sealand! Snik

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

28 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het moment is aangebroken, m’n laatste dag in Nieuw Zeeland, boehoeee wil niet weg! Het was jullie nog niet opgevallen maar ik geniet hier echt volop! Het is zoooo mooi hier! Maarja, volgende avontuur gaat beginnen en dat wordt vast net zo gaaf!
Ben volgens mij nog wat dingen vergeten te vertellen dus hier komen ze: of ik heb t wel al verteld maar ben t alweer vergeten:P
- als ik hier in de supermarkt wijn of bier haal vragen ze me om m’n ID! De eerste keer dat ze t vroegen ging ik keihard lachen, ik zei: How old do you think I am?! Maar t komt er op neer dat als je onder de 25 lijkt ze om je ID moeten vragen… nou dat is toch een compliment als dat elke keer gebeurt als je al bijna 30 wordt hahaha
- Toen ik in Kaikoura op een bankje zat heb ik weer een nieuwe vriend ontmoet, ik zat uiterst relaxed op een bankje te zonnen, schrok me rot, springt er opeens een hond op m’n schoot! 1 of andere kruising tussen een pitbull en nog wat.. hij vond me erg gezellig en wilde niet meer weg.. zie foto!
- In picton heb ik een kip aangereden, echt zooo zielig! Hij stak over, kon er niks aan doen, en er is me verboden om aan mn stuur te trekken of te remmen hier, heb wel mn voet van t gaspedaal gehaald maar hij was te langzaam dat stomme k@tbeest.. Weet niet of tie dood was, ben niet teruggereden, dat kon ik niet aan.. broertje nog een kruisje dus voor t kipje;)
- Heb wel gesmst maar toch: Es (c) nogmaals van harte, hoop dat je mn smsje hebt ontvangen! Gun en Agneet, nogmaals gefeliciteerd met Liam, heb over hem gedroomd dat ik samen met hem een cadeautje ging kopen, dat doen we zeker als ik terug ben!

Wat ik de afgelopen dagen heb gedaan:

Ben naar Hobbitto(w)n geweest, echt heeel leuk om te zien! Ik ga de films weer kijken als ik terug ben want de gids heeft van alles verteld wat je nooit eerder is opgevallen, dus dat lijkt me wel heel leuk! Heb de huisjes van sam en van bilbo gezien, lijkt heel wat van buiten maar als je de deur opent kom je niet verder dan 1 vierkante meter haha.. nepperds!
Hierna naar Rotorua geweest, wat een shitweer was het zeg, kwam echt met bakken de hemel uit! Heb hier een leuke maorishow gezien, en de geisers en mudpools.. zoals ik al van tevoren was gewaarschuwd meurt t daar vreselijk naar verrotte eieren, maar tis de moeite waard om te zien:) Om jullie even wat te leren van de cultuur, als de maori man z’n tong uitsteekt en z’n ogen bolt is dit om kracht uit te stralen, al deze gebaren komen van de dieren af, de tong uitsteken is van de lizard om de lucht te proeven en kracht uit te stralen naar de vijand. Jaja zo leer je nog is wat he:P
s’avonds kwam ik terecht in een backpackers met de grootste klimmuur van het noordereiland. Kwam een nederlands gezin tegen, waarvan papa graag wilde klimmen maar mama geen zin had, of ik dan mee wilde doen.. en aangezien dit de vakantie van de nieuwe dingen is dacht ik waarom niet?! 2 uur later hing ik aan de klimwand, haha.. erg grappig!
Om heerlijk te relaxen kwam ik terecht in de Polynesian Spa (had ik natuurlijk al van tevoren gelezen) hier heb ik een super relaxte massage gehad en daarna nog gerelaxed in heerlijk warme baden met een mooi uitzicht over t meer in de regen… lekkah!
Hierna ben ik doorgereden naar lake taupo, om van daaruit de Tongariro crossing te doen.. shit man, weer te slecht weer! Dus ik dacht wat ga ik dan doen morgen?! Laten we dan maar weer iets geks doen.. bungy!!! Had al gehoord dat het in Taupo gaaf was om te doen.. maar toen ik bovenop stond dacht ik OMFG what am I doing?! Ze waren ook niet echt vriendelijk daarboven, ging echt heel snel, routine voor die mensen daar, en er werd gezegd 3,2,1 Bungy! En ik dacht WTF, moet ik dan nu zelf gaan springen?! Dus vroeg t nog een keer en er werd geïrriteerd gezegd, hands up and just lean forward.. ooow OK, 3,2,1 Bungy!! En daar ging ze hoor, jezus wat was ik bang! Ik gil normaal niet bij enge dingen maar ik denk dat jullie me konden horen daar in NL! Ze hadden van tevoren gevraagd of ik t water wilde raken, ja hoor, dat leek me wel gaaf.. maar dan alleen met m’n hoofd want ik had m’n gewone kleding aan, het kon zijn dat t water dan tot m’n schouders kwam, voordat ik t wist kwam ik in t water terecht en voelde ik m’n tenen zelfs nat worden.. klerelijers, dat was dus niet tot m’n schouders! Maar wel een supergaaf gevoel er na en ik heb er foto’s en een film van.. vond t skydiven wel veel mooier en dat duurt veel langer maar vind t wel gaaf dat ik t gedaan heb. En om t maar te verklappen.. al de thrill dingen die ik heb gedaan was ik van tevoren al van plan maar heb t lekker niet gezegd omdat iedereen zich dan toch maar zorgen ging maken:P

Ben naar de Huka waterfalls geweest, erg mooi, had nog nooit zo’n grote waterval gezien, dus t was erg indrukwekkend. Ook de craters of the moon walk gedaan, een gebied met vulkanische activiteit, mooi om te zien. Volgens mijn boekje was de entree gratis maar dat kostte nu toch al weer 6 euro, ff nagekeken hoe oud m’n boekje is: 11 jaar oud! En waarschijnlijk al te lang geen update gedaan want volgens de vrouw daar was t al 6 jaar betaald haha. Maar verder is t een heel fijn boekje waar ik veel aan heb (No worries;))

Diezelfde dag kon ik s’middags vragen of ik de volgende dag de Tongariro crossing kon doen en ja hoor, het kon! Heb staan juichen in de I-site, was zo blij want had er al veel over gehoord en over gelezen! In t hostel waar ik zat kwam ik een duitser tegen die ik al ontmoet had in Taupo en hij wilde ook de crossing doen, dus we spraken af om m samen te doen en de komende dagen samen door te brengen. Aardige gozer, was gezellig, leuke foto’s kunnen maken, gaat toch makkelijker als je samen bent. De crossing was zwaar, soms erg koud, want het heeft toch wel ff geregend op de berg maar op de belangrijkste stukken ging de zon schijnen. Heeft in totaal 7 uur geduurd met veel rust en fotomomenten tussendoor. En verrassend maar waar: het was zoooooo mooi!! Zie pics! Het relaxte van ff samen reizen was dat we een kamer konden delen en niet wakker werden van andere mensen die binnen kwamen.. behalve de eerste nacht omdat ik zo vol adrenaline zat van t bungyjumpen en ik de hele nacht 3,2,1 bungy!! hoorde.. Hoogst waarschijnlijk kwam t ook omdat ik in t zelfde bed lag als die duitser en dat toch niet errug fijn voelde.. volgende 2 nachten er voor gezorgd dat we 2 aparte bedden hadden! Wat ook fijn was, dat hij me sommige stukken van de crossing kon helpen omdat het erg stijl en moeilijk begaanbaar is, en ik wel 2x op m’n kont terecht kwam haha

In t donker naar Mt maunganui gereden, nou das geen aanrader, dat ga ik niet meer doen, maar de volgende dag een relaxte dag gehad, nog ff lekker op t strand gelegen en naar Hot water beach geweest: erg leuk, daar graaft iedereen zijn/haar eigen bad, er stroomt daar warm water uit een ondergronds reservoir van oververhit water naar zee. Rond laagwater kan iedereen een kuil graven en dan in een eigen bad gaan liggen… dat is echt zooo grappig om te zien, dat iedereen aan t graven is en daarna ligt te relaxen! Dus eerst een paar foto’s gemaakt en toen aan iemand gevraagd of ik in haar bad kon liggen (zij had m ook niet zelf gegraven bleek) en zonder te graven in een heerlijk warm (soms HEET) bad te liggen! Die avond vriendelijk tegen de duitser gezegd dat ik de volgende dag weer zelf verder ging reizen, hij had een wat romantischer eind verwacht namelijk, nou helaas, geen duitser aan mijn lijf!! (Doe mij maar een lekkere italiaan:P)

Hierna ben ik verder gegaan naar New Chums Beach wat Dianne uit Auckland had aangeraden: nou dat werd expeditie Alida, kostte wat moeite om daar te komen: eerst de lagoon door banjeren, tot aan bijna je liezen, dan over rotsen heen klauteren en dan nog een stukje lopen, maar dan hebbie ook wat! Goeie tip, echt zo’n onbewoond eiland! Daarna teruggereden naar Hahei om naar de cathedral cove te kijken, ook een tip van haar, ook erg mooi! Heb hier in een baai nog gesnorkeld omdat dat aan werd geraden in t boekje maar t zicht was op dat moment niet helder, dus heb wel 2 vissen gezien haha. Op de borden stond, niet alleen zwemmen, doe een duikpak aan, etc. etc. ben wel eigenwijs geweest en toch gegaan, nou het klauteren over de rotsen was gevaarlijker als t snorkelen zelf maar t was me weer een avontuur:)

Vanuit t Hostel in Hahei heb ik 2 zweedse meisjes meegenomen die wilden liften naar Auckland. Was erg gezellig. Omdat toeval niet bestaat hadden we het in de auto over het koningshuis (nou daar heb ik t dus nooit over!), stoppen we bij een cafe om ff een bakkie thee te doen komen we aan in een soort engels ingericht cafe met allemaal puzzels aan het plafond, muziekdoosjes, en allemaal leuke hoeden en brillen, zodat je op de foto kon met prins William. Er hing ook een puzzel uit Holland aan t plafond wat die mevrouw graag wilde vertellen, ze had die puzzel gemaakt en een paar jaar later kwam er een man binnen uit Nederland en liet haar een foto zien van dezelfde windmolen.. dat was dus zijn windmolen haha (of het echt waar is weet ik niet maar wel n grappig verhaal). Dus net als in de happy end, geen pumps aan t plafond maar puzzels!!

Doorgereden naar Auckland, in de skytower geweest, erg mooi! Ook naar mt Eden geweest met een mooi uitzicht. Ben op t moment bij Dianne in Auckland, errug lekker om weer ff in een normaal huis te zijn! Ze moest nu weg voor een werkbespreking, vond ze erg jammer maar ik kon lekker m’n gang gaan, haar jongste dochter is thuis en maakt me hier wegwijs.. ben lekker in bad geweest mmm en heb al m’n spullen en foto’s kunnen ordenen.. heeerlijk! Ze heeft een erg leuk huisje, wat aan een park ligt, heerlijk huiselijk met 2 katten.. alles er op en eraan!

Sorry voor dit ongelooflijk lange verhaal, maargoed heb dan ook wel weer erg veel meegemaakt! Volgende avontuur vanuit Australië! Heb nog een foto gemaakt van m´n kaart, dat wil wel zeggen dat ik genoeg gezien heb want die is al 2 weken geleden overleden;)

Bianc, nogmaals gefeliciteerd met je 30ste verjaardag:P
Liset, sterkte met je gezondheid, rustig aan!!
Nan en Wil, toch lullig dat ik niet was uitgenodigd:P
Tally, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
Vati, love you, hoop dat we snel kunnen skypen!
Marianneke, heb je m’n kaartje wel ontvangen?!
En voor iedereen: nogmaals tnx voor al jullie reacties! Erg leuk om te lezen!

Cheers!! Big kiss from Auckland, New Sealand!

  • 28 Februari 2012 - 09:23

    Loes:

    Erg leuk om elke keer jouw verslag te lezen. Wat een avontuur! Prachtig land en heel apart dat je zoveel mensen ontmoet uit allerlei landen. Wij hopen dat Australie net zo goed bevalt. Veel plezier en groeten van Henri en Loes

  • 28 Februari 2012 - 10:05

    Marije:

    Haha, Ali zag ik nou het shirtje voorbij komen?? haha! Wow en verslag is leuker dan het vorige, ben heel trots en stiekem ook een beetje jaloers hoor!!! Blijf vooral de lange verslagen schrijven, heerlijk!! dikke xxx

  • 28 Februari 2012 - 11:17

    Betty:

    Hoi weiffie je vermaakt je super, leuk om je te zien genieten,
    pas goed op jezelf knuffie van Betty

  • 28 Februari 2012 - 12:08

    Ellis:

    Oh men, je eerste maand is al weer om!!!! Wat vliegt de tijd maar wat maak jij onwijs veel mooie en gave dingen mee. Ben toch wel lichtelijk (lees: zwaar) jaloers hoor.
    Ik wens je een goeie reis en ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Liefs, Ellis

  • 28 Februari 2012 - 13:57

    Es:

    Beste Alida,

    Namens de Nederlandse Vegetariërs Vereniging wil ik even protest aantekenen aangezien je die arme aangereden kip IN ZIJN EENTJE daar hebt laten liggen!!! :S
    Bij uw terugkomst op Hollandse bodem zal dit uitvoerig besproken worden in de ledenvergadering. Dus to be continued...

    Te hilarisch is dan wel dat je bij de hobbits op visite bent geweest! En je foto's maken bovenstaand leed weer goed, ook al kan ik er alleen naar kijken op een scherm. ;)

    Klinkt weer super Aal! Heerlijk wat je allemaal doet! Top! Je hebt me weer lekker gemaakt met leuke verhalen en ervaringen. En ondertussen ben ik weer een half uur verder met werken. Dus indirect heb ik ook nog wat aan jouw reis ;)

    Have fun Down Under, Mate! xx

  • 28 Februari 2012 - 15:39

    Linda Vd Mespel:

    Wat fijn om te lezen dat je zo aan het genieten bent!
    Nu gauw door naar Aussie, have fun chick!!

    Xxx. Byee!!

  • 28 Februari 2012 - 15:40

    Linda Vd Mespel:

    Ps. Waar zit hier de Like-knop bij de foto's? :-P

  • 28 Februari 2012 - 16:02

    Nanda:

    Hey Ali!

    Wat gaat de tijd snel zeg! Alweer je laatste dag in Nieuw Zeeland! Uiteraard weer super leuk om je verhaaltjes te lezen...en wat mij betreft mag je er nog wel meer foto's op zetten ;-)

    Have fun in Australie!

    Kus

  • 28 Februari 2012 - 16:27

    Abby:

    Wauwwww!!! Een reis om nooit te vergeten!!... Heel Gaaf! En onwijs veel gave dingen gedaan!!!........................Volgende x ga ik echt mee. Op naar Australie!!!! Veel plezier XXX

  • 28 Februari 2012 - 16:31

    Broertje:

    Wat bizar dat blijkbaar al weer een maand om is. Tijd vliegt.

    Fantastisch dat je alles gewoon doet. Wow. Je kan er een boek over schrijven en een film van maken, echt waar, ik zit zulke films hier thuis te kijken op de bank met een zak chips en jij doet het gewoon. Fantastisch.

    Voor het kipje brand het kaarsje!

  • 28 Februari 2012 - 18:26

    Melissa M.:

    Aussie aussie aussie.... oi oi oi, Aussie oi, Aussie oi, Aussie oi oi oi!!!!!
    Australie, watch out, cause here comes Alida!!!! :D
    Have fun, meis!!!

    Xxx Melissa

    p.s. op naar de volgende verhalen!

  • 28 Februari 2012 - 19:36

    Inge:

    Hey Aal,

    Wat super leuk om al je avonturen te lezen. Vind het echt dapper wat jij allemaal doet! Je maakt ook zoveel mee, echt leuk om te lezen. Veel plezier in Australie... ik wacht al op de knuffelfoto's met Koala's ;-)
    Have fun

    Groetjes Inge

  • 28 Februari 2012 - 19:54

    Linn:

    Op naar nog veel meer avonturen:)
    Have fun!!

  • 28 Februari 2012 - 20:20

    Truus :

    Hoi Alida

    Wat ben je toch een stoer wijf en wat maak je veel mee.
    Leuk om al die verhalen te lezen.

    Dikke X van Truus en nog heel veel plezier, ook weer op je volgende bestemming.

  • 28 Februari 2012 - 21:51

    Rox:

    Lieve Waaghals-Aal,

    Weer zo'n leuk 'beknopt' (geintje) verslag. Nee hoor, echt super om over al je gave avonturen te zien en te lezen!!! Maar beloof met dat je het bed niet meer met een vreemde Duitser zal delen ;-D

    Alvast heel veel plezier down under. Hoop dat je het daar ook fantastisch gaat hebben, maar eigenlijk kan dat al niet anders. Surfs up!!

    Kussss


  • 28 Februari 2012 - 22:11

    Channie80:

    Hey wijffie!!!

    Volgens mij zit het wel snor met je sponsoring want als ik dit allemaal lees wordt er druk gestort in het ALIDA fonds!! Nee hoor, geintje, lekker blijven genieten!!!
    Je kan nog wel even wegblijven hoor, Bram is er nog niet! Vandaag mijn laatste werkdag gehad en ik moet zeggen was er ook wel aan toe!
    Leuke foto's en ik had je kop wel willen zien toen je uit dat water werd gehesen, is daar toevallig ook een foto van? Haha dan zeg ik direct plaatsen!!!

    Veel plezier nog en tot snel!!

    Liefs Tallie

  • 29 Februari 2012 - 05:36

    Henk:

    op naar het volgende avontuur toppertje!

  • 29 Februari 2012 - 09:27

    Milou (ICN):

    Ohhhhhh Alida, die foto's! Prachtig meis!! En wat een geweldig verhaal weer. Geniet nu lekker in Aussie!!!

    Liefs

  • 29 Februari 2012 - 21:00

    Marianne:

    Hoi Alida
    Bedankt voor je kaart!! Wat een geweldig verhaal. Tja ik begrijp er uit dat je daar heerlijk aan het genieten ben. Wat een avonturen!! Je moet me nog even je skype adres geven want ik heb je nog niet op skype gevonden. Ik hoop je snel via skype te spreken. Lekker genieten van alles!!
    xx

  • 01 Maart 2012 - 09:31

    Nichtje:

    Lief nichtje!!!

    leuk even gister met je gekletst te hebben :-))

    Ik moet zo lachen om je verhalen....ik zie het al helemaal voor me Aal helemaal tot haar tenen in het water!!! Ahhh wat erg, maar echt te grappig!!! Groot gelijk hoor dat je al die thriller dingen doet, zou ik ook doen! Echt weer een super verhaal!! Op naar Aussie!!! Ik ben benieuwd wat je nu weer allemaal gaat beleven.

    Wijffie genieten!!! ly dikke kusssss

  • 01 Maart 2012 - 16:04

    Bianca:

    Aalllll lieverd wat een verhaal weer haha. Super!! Leuk om je ook gesproken te hebben gaan we vsker doen. We volgen je op de voet!! Lievie hoor je snel en geniet zeeeeeeeeeee. Zodra je teruv bent gaan we troosten op mijn 30 ste verjaardag hihi xxx van ons

  • 01 Maart 2012 - 17:05

    Il Italiano:

    Ciao Bella ! Quello che un tempo tutte le esperienze ! Su in Ausralia !!!!!!!!! Un bacione dal vostro italiano e fare attentione a ! Ciao ragazza

  • 03 Maart 2012 - 08:24

    Wendy:

    Hey Aal,

    Super stoer al die verhalen! Ohh als ik het zo lees wil ik ook weer terug, ben jaloers! En nu in Australie? Hoe lang ga je daar blijven?

    Nou ga ervan genieten, maar dat zal volgens mij geen enkel probleem worden!!!!!

    Liefs, wendy

  • 03 Maart 2012 - 16:15

    Helene:

    nice pictures

  • 05 Maart 2012 - 15:17

    Leonie ( Sparta ):

    Hey Alida, ik heb met veel plezier je belevenissen in Nieuw Zeeland gelezen. En ben nu natuurlijk benieuwd naar je avonturen in Australië !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 80966

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: