Swimming with the seals - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Swimming with the seals - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Swimming with the seals

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

22 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia ora!

Wil jullie even bedanken voor alle reacties, ik lees ze met plezier, erg leuk!
Heb al weer aardig wat drukke dagen achter de rug, ga t in t kort samenvatten:

Ten eerste m’n auto, ik had in Westport m’n lichten laten branden (snap nog steeds niet hoe dat kan want ik kwam aan in het licht) en toen ik weg wilde rijden de volgende morgen ging dat dus niet.. een engelse jongen uit t hostel daar schoot me te hulp door de auto voor te duwen maar dat was niet voldoende.. kwam er een maori aan in zo’n enorme grote bak, hoorde wat er mis was, ging terug naar huis om z’n startkabels te halen en binnen 5 min. was ik weg! Echter in kaikoura had ik s’ochtends weer t zelfde probleem terwijl er nu geen lichten meer aanstonden. Vanuit t hostel gebeld naar de autoverhuur, die stuurden een soort ANWB m’n kant op, ik ging boodschappen doen en wat eten en de vrouw van t hostel heeft t verder geregeld, toen ik terugkwam deed m’n auto t weer (nieuwe accu gekregen). Echt super hoe makkelijk dat allemaal gaat hier!

Nelson was een leuk stadje, aantal leuke dingen gezien. O.a. in WOW geweest, world of wearable art, erg leuk, leek net een soort project catwalk! Mocht helaas geen foto’s maken van de kleding, wel van de auto’s, allemaal van die oldtimers. Wilde weer als student naar binnen maar dat lukte helaas niet! Ik liep nog langs zo’n gezondheidscentrum en bedacht dat t misschien wel lekker was om iets van voetreflex te doen maar niet gedaan. De tweede avond in n hostel wat me was aangeraden zat ik lekker in de hotpool, toen er een vrouw met een kindje bij me kwam zitten. Kort samengevat komen ze uit Frankrijk, wonen nu in Nieuw Zeeland en doet ze een studie voetreflex. Of ze mocht oefenen op mij! Hihi heb ik natuurlijk geen nee op gezegd, errug lekker en ontspannend!

Ik ben echt zo ontzettend enthousiast over Kaikoura, toen ik daar was dacht ik echt: NOOIT MEER NAAR HUIS!!! Komt waarschijnlijk ook omdat t zulk lekker weer was maar vond t echt top. Whalewatching was cool (nieuwe stopwoord, wordt hier echt bij alles gebruikt!), 4 orka’s gezien en veel dolfijnen… maar s’middags gezwommen met de zeehonden, wat echt Ausumn was!! (nog zo’n stopwoordje;)) Ik had een privesessie want er was niemand anders, You’re a lucky girl!;) dus ik lag alleen in t water met de zeehonden. Op t begin erg spannend, zeehonden liggen heel passief op de rotsen maar als ze t water ingaan zijn ze heel sierlijk en kunnen ze erg hard zwemmen en doen ze allemaal kunstjes, komen heel dichtbij je en kijken je dan direct in je ogen, onder water een soort spook wat je aanstaart! Omdat het de laatste sessie was ging ik met de boot terug ipv met de bus en als je op zo’n klein motorbootje zit kan je alles van meer dichtbij zien en ja hoor daar kwam een groepje dolfijnen meezwemmen met de boot.. erg gaaf, moeilijk te fotograferen want dat gaat supersnel!
And finally some culture! Onderweg naar Kaikoura nam ik een verkeerde afslag omdat ik zelfs als het de Tom Tom betreft eigenwijs ben;) en kwam ik in een gallery terecht over Maori crafting. Leuke uitleg gehad over de craftings en het advies om in Kaikoura mee te gaan met de maoritour die daar is. Nou echt zo leuk! Ze leren je hoe ze mensen begroeten, als t vreemden zijn 2 tikjes met de neuzen tegen elkaar en bij bekenden 1. Je moet je voorstellen in een bepaalde volgorde, je berg, je rivier, je kano, je tribe en je naam. Hij was er al bekend mee dat NL geen bergen heeft dus moest ik een park in de buurt noemen met een heuvel, een zee of meer in de buurt en je kano is je wijze van vervoer. Bij mij was het voorstellen dus als volgt: My mountain is Zuiderpak, my river is North Sea, my canoe is the car, my tribe is Batelaan en my name is Alida. Ik kreeg de maori naam Toru wat staat voor Love. We zijn nog bij die mensen thuis thee gaan drinken en hapjes gaan eten en hebben een aantal keer een nummer in t Maori gezongen ook in het bos waar we gingen wandelen. Hier stonden bomen van wel 500-600 jaar oud, and I was allowed to cuddle the tree… aldus christine de bomenfluisteraar;)
Ook nog een aantal gezellige nederlanders (m’n kamergenote komt
kwam uit Den Haag!) ontmoet die reizen met de Straybus, misschien kom ik ze nog ergens tegen want ze gaan naar ongeveer dezelfde plekken.
Met de ferry overgegaan van Picton naar Wellington, ongelooflijk hoe dat kan, rij je met de auto de boot op en hierboven op zitten nog een aantal verdiepingen waar je kon zitten. T was buiten een beetje koud dus ik zat op de front row op de vierde verdieping met een fantastisch uitzicht. Degene waar ik naast ging zitten was een verpleegkundige uit Australië, how typical!

Over Wellington kan ik kort zijn.. tis me gelukt.. heb eindelijk iets gevonden in Nieuw Zeeland wat ik NIET leuk vind, grote stad en waarschijnlijk ben ik een beetje verwend door t mooie Zuider eiland maar vond het echt niks, bleh! Wel wat mooie kerkjes bezocht en in t Te Papa geweest, HET museum van nieuw zeeland, 4 verdiepingen, leuk om te zien maar zoals de stad ook erg overweldigend. Kortom: Alida is géén stadsmens, blijkt maar weer!
Hierna doorgereden om de mooie Tongariro crossing te doen (waar o.a. Mt Doom ligt van Lord of the Rings.. sorry broertje maar ik kwam dat idd wat sneller tegen als dat ik dacht, snap je toch wel wat van m’n route;)), kom ik daar na uren rijden aan, was het te slecht weer om m te doen! Kon m wel doen maar dan zou ik niks zien. Overlegd met die griet van de Y-site wat dan te doen (erg handig weten heel veel) en toen maar doorgereden naar Waitomo om m’n route andersom te doen en dan over een paar dagen de Tongariro crossing te doen, wanneer de weersverwachtingen er beter uitzien. Omdat ik hierdoor in totaal 8 uur in de auto zat en t flink zat was heb ik hier ff lekker hardgelopen, erg mooie omgeving! Heb vanmorgen black water rafting gedaan in de glowworm caves, had dit al gezien op m’n collegaatje haar site en leek me gaaf, nou das behoorlijk spannend! Zit je in zo’n zwemband en dan moet je achterstevoren in een donkere grot van een waterval springen met allemaal stalagmieten en tieten om je heen:P En uiteraard de mooie glowworms, erg gaaf! S’middags nog een mooie wandeling gedaan. Moet zeggen dat ik het noorder eiland wel minder mooi vind als t zuidereiland, ben waarschijnlijk een beetje teveel verwend, maar de omgeving is ‘minder’ mooi.

Vandaag naar Hobbittown! En dan door naar rotorua, lake taupo en hopelijk Tongariro. Hoop dat ik nog wat andere dingen kan doen hier in t Noorden wat oa Diane ook geadviseerd heeft maar ben bang dat ik hierna naar Auckland moet om m’n auto in te leveren en m’n vlucht te pakken naar Australië.

Love, Toru


  • 21 Februari 2012 - 20:00

    Linda Vd Mespel:

    Hee Alida,

    Haha je hebt veel trouwe fans hier!!
    Ik vind het weer amazing ;) om je verhalen te lezen. Je hebt al zoveel coole dingen gezien en meegemaakt!
    Hopelijk wordt het weer beter zodat je nog van je laatste dagen kan genieten in NZ.

    Enjoy girl, op naar nieuwe avonturen!
    Xxx.

  • 21 Februari 2012 - 20:03

    Marianne:

    Hoi Alida
    Je hebt al heel wat ervaringen opgedaan. En heerlijk dat je het zo naar je zin hebt!! Het is een prachtig reisverhaal. Fijn dat ik zo met je mee kan reizen:) Ik heb je nog niet op skype gevonden onder je naam die je in je vorig reisverslag hebt opgegeven. Maar ik ga zo weer zoeken. Veel plezier!!!xx

  • 21 Februari 2012 - 20:17

    Agnetha:

    Leuk wijffie je avontuur weer te lezen..binnenkort ff skype afspreken. Dikke x

  • 21 Februari 2012 - 21:06

    Moesje:

    Toru liefie ! Mooi geschreven hoor ! spreek je gauw

  • 21 Februari 2012 - 21:10

    Saskia En Theo:

    Men te gek... wat heb jij het naar je zin.
    Te mooi om waar te zijn, maar het is gelukkig waar.
    We kijken al weer uit naar je volgende verhaal.
    Nog vele veilige k meters te gaan
    geniet ervan. xx

  • 22 Februari 2012 - 01:06

    Bert:

    Leuk verslag, veel herkenbaar. Vond Wellington ook niks.

  • 22 Februari 2012 - 07:21

    Willeke:

    Hey Toru!

    Wat leuk om weer te lezen wat je allemaal hebt gedaan. Ik hoop dat je nog wel mooie dingen gaat zien voordat je naar Australië gaat.! We houden je in de gaten ;)

    Xxxx

  • 22 Februari 2012 - 09:34

    Ariëlle:

    Wow, mooie reis hoor! Klinkt allemaal heel goed...

  • 22 Februari 2012 - 09:50

    Astrid & Elf:

    Klinkt allemaal geweldig!
    Goed om te zien en te lezen dat je het zo naar je zin heb,
    maar dat kan ook niet anders in zo'n mooi land.
    Groetjes

  • 22 Februari 2012 - 11:20

    Manon:

    Supergaaaf klinkt het weer!
    bij mij begint t ook te kriebelen nu hoor! nog 5 weekjes en dan kunnen we zwaaien:P
    Maar wat gaaf joh met die zeehonden! dat lijkt me echt super! Wneer is je vlucht naar Australie?
    ben benieuwd naar je volgende verhalen! geniet-se! xxx

  • 22 Februari 2012 - 11:44

    Henk:

    very nice car can you take him back to holland?leuk hoor Alida doei

  • 22 Februari 2012 - 12:35

    Bianca:

    Heey Aal, er komt maar 1 woord in me op als ik dit verhaal weer leest, en dat is JALOERS!!!!! Jemig dolfijnen en zeehonden en zoveel meer wat je beleeft echt geweldig!!! En wat zijn de mensen daar dan behulpzaam he en aardig:) Kan me voorstellen dat je dan denkt NOOIT MEER NAAR HUIS hihi. Ik heb voor je vader een webcam gekocht en je broer heeft hem vandaag aangesloten bij je vader. Dus jullie kunnen nu elkaar ook zien :) Ik heb er gelijk ook maar 1 voor Angela gekocht!! Nou hoor je snel weer. Een hele dikke vette xxxxx van ons allemaal :)

  • 22 Februari 2012 - 14:54

    Irene:

    Hi Toru
    Gaaf hoe ze aan zo'n naam komen he!!
    Je maakt er wel een bijzondere reis van zo.echt waar!!
    Ik vind het allemaal wel stoer van je ,zo in je uppie,maar zoals je zelf al schrijft en ondervindt ,kom je op deze manier wel allemaal leuke mensen tegen en ben je eigenlijk nooit helemaal alleen.
    Geweldig dat het allemaal zo goed gaat.We blijven je volgen en genieten van al je enthousiaste verhalen en belevenissen.TOPPERTJE ben je!!
    liefs uit Rijswijk XX

  • 23 Februari 2012 - 09:27

    Broertje:

    Klinkt weer goed allemaal Whalewatching zusje! Ben je ook Whalewatching nog even in Mount Doom geweest Whalewatching? Woont leuk volk! Doe Whalewatching Frodo de groetjes! Whalewatching.

  • 23 Februari 2012 - 09:28

    Broertje:

    Of was het stopwoordje 'cool'? :P

  • 23 Februari 2012 - 10:15

    Es:

    Toru!
    Waarom heet je precies 'Love'?? Had iemand een oogje op je of wordt je een liefdesvolle toekomst voorspeld?

    Je roadtrip klinkt weer helemaal best! Maar goed dat ze je auto zo snel konden fixen. Mocht dat in het vervolg niet het geval zijn, dan heb ik één advies voor je: denk aan je ellende en keihard gaan janken, haha!

    Heb je nog met andere bomen geknuffeld? Of was je daar niet 'allowed to'? Zo niet, dan kun je altijd nog een boom van een vent knuffelen. ;) (flauw!)

    Anyway, tot horens! xx

  • 23 Februari 2012 - 10:17

    Tijsje:

    Super leuk om je verhalen te lezen, Aal!!
    Je schrijft grappig!
    En gave foto´s ook.

    Have fun weer x

  • 24 Februari 2012 - 08:54

    Wendy Davidson:

    Geweldige verhalen Alida! Zo te zien echt living your dream daarzo! Blijf je volgen! Heel veel plezier, doe voorzichtig!
    Liefs Wen

  • 24 Februari 2012 - 13:46

    Lisette:

    Hey Alida,
    Eindelijk heb ik je dan gevonden, na een tip van Es! Ik had even goed de griep te pakken en weinig op de computer gedaan.
    Geweldig om je reisverslagen te lezen, wat een belevenissen allemaal.
    Heel veel plezier!
    Liefs

  • 24 Februari 2012 - 15:02

    Good Citizen:

    hello good citizen.....is dat die boom uit Maleisië...??? wat is tie toch nog groot geworden...;-)

  • 26 Februari 2012 - 08:06

    Esther Crul:

    Lieve Aal,
    Wat beleef je daar een hoop avonturen!
    Leuk om je reisverslagen te lezen en wat een mooie foto's!

    Geniet van je reis!

  • 26 Februari 2012 - 19:17

    Harry:

    Hey Alida, wat een saaie vakantie he, niet veel te zien of te beleven zo te zien. Nee, ziet er fantastisch uit allemaal en erg leuk om je verslagen te lezen en foto's te zien. Geniet lekker verder van al dat moois, lees hopelijk snel weer een verhaal.Heeeel veel plezier verder, doei doei, Harry

  • 27 Februari 2012 - 08:14

    Vanes:

    Nichtje daar ben ik weer!!! Leuk dat boom knuffelen dat doe ik nou ook hele dagen in het park!!! hahaha Hoe gaaf is het om met zeehonden te zwemmen en de dolfijnen van zo dichtbij te zien! We moeten even een skype date plannen, ff bijkletsen!! Heel veel fun nog dikke kus van mij love you!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 80962

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: