Jumpy the disabled goat - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Jumpy the disabled goat - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Jumpy the disabled goat

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

15 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Daar ben ik dan weer. Een paar dagen verder en weer zoveel meegemaakt. Ben blij dat ik t af en toe bij hou op m’n laptop anders vergeet ik de helft.
Heb Mt. Cook gelukkig wel goed gezien de volgende dag omdat t beter weer was, erg mooi!
Doorgereden naar de gletsjers, wat was dat een vreselijke tour zeg, 7 uur lang achter elkaar in de auto, daar wordt je niet blij van! Dan zou je zeggen split t ff, maar dat is af en toe niet haalbaar hier..
Aangekomen bij de gletsjers wilde ik de volgende dag een heli hike doen, landen met de helicopter op de gletsjer en dan verder wandelen. Helaas was t weer daar te slecht voor, dus wel de hike gedaan op fox glacier in de regen: You’re looking like drowning rat’s zei de gids hihi. Maar wel supertof om op een gletsjer te lopen met van die crampons onder je voeten, lopend als een eend anders lig je flink op je bek! S’avonds een lekkere massage genomen om bij te komen van alles, heeerlijk! Volgende dag wel een heli landing gedaan op franz josef, was gaaf maar helaas niet naar de blue holes geweest wat ik zo graag had gewild.. helaas je kan niet alles hebben!
Hierna doorgereden naar hokitika, daar hebben ze van drijfhout wat leuke dingen gemaakt op t strand, zie pic’s. Ook naar een minizoo geweest omdat ze daar aalen hebben zwemmen die meer dan 100 jaar oud zijn, toch gaaf om een aal te zien van meer dan 100 jaar oud hihi. Uitgelegd aan die vrouw dat ik thuis aal genoemd wordt, nou dat vond ze helemaal geweldig. Voor 3 dollar goedkoper naar binnen gegaan omdat ik zei dat ik een student was (is toch ook zo?!) Er waren ook twee kiwi’s , een man daar heeft een kwartier geprobeerd om ze uit hun huissie te lokken voor me met fruit maar helaas heb die grote kippen niet gezien
Onderweg had ik trek (what’s new;)) en ik zag een geitenboerderij, ik dacht stop daar ff, lekker geiten kaas gegeten en een geitenmelkijsje mmmm.. zegt ze wil je jumpy zien.. dus ik dacht nou ben benieuwd.. staat er een geit in een rolstoel!! Was al in de hele wereld op tv geweest, geboren zonder achterpoten en daar hebben ze dus een rolstoel voor gemaakt zodat t beessie zich kan voortbewegen.. t poept in een soort netje.. ik zeg hoe doe je dat dan.. ja hij gaat elke dag in bad. Haha echt hilarisch, dat kom ik weer tegen, jumpy the disabled goat.. fantastisch verhaal! Moest m’n best doen om niet in lachen uit te barsten.
Aangekomen in Punakaiki, the pancake rocks, erg gaaf om te zien. De volgende dag ook the blowholes gezien, bij hoog water spuit er dan stoom door de gaten heen.
Heb hier veel leuke mensen ontmoet, 2 gezellige meiden uit Rotterdam, daar nog een gezellige avondtour mee gehad om de glimwormen te bekijken, wel honderden gezien, he meiden?!;)
S’avonds onder andere een kiwi ontmoet (NZ-er) die me binnen 5 min. meevroeg naar z’n kamer om te chillen en muziek te luisteren.. heb ik natuurlijk direct gedaan.. was hartstikke gezellig…….
(hihi just joking, er waren minimaal 3 hartjes die ff een slagje misten na deze zin:P)
Ben nog in Westport geweest, hier heb ik een meisje uit Londen ontmoet die hier ook al 8 maanden is met een working en holiday visum, samen de kroeg in geweest en veel locals ontmoet.
Heb nu 2 dagen Abel Tasman national park achter de rug.. wat is dat ongelooflijk mooi zeg! Hoop dat ik de pics kan uploaden! Ik kwam daar aan en ontmoette gelijk een amerikaanse jongen die hier gaat studeren die me gelijk overhaalde om mee te gaan op een 2 daagse tour zeekajakken en overnachten op een boot in het park zelf en dan terug hiken. FF over nagedacht maar het gedaan en ben nog steeds blij dat ik t gedaan heb, see kayaking was super gaaf (errug vermoeiend dat wel) en zoveel moois gezien.. ook de zeehonden van dichtbij.. volgens de gids kan ik alleen niet sturen dus dat heeft de amerikaan op een gegeven moment over genomen. Op de boot veel leuke mensen ontmoet, waaronder Diane uit Auckland, echt zo’n moedertje..dus heb een slaapplek kunnen regelen in Auckland… hehe.. altijd goed! Ben op t moment in Nelson, morgen daar ff rondkijken en dan richting Kaikoura om de walvissen te spotten! Kan niet beschrijven hoeveel moois ik zie en hoeveel gezellige mensen ik ontmoet.. ik vind het hier fantastisch!!
Ik zie veel lifters langs de kant van de weg staan.. zijn allemaal van die creeps.. heb george clooney nog niet zien staan dus ze staan daar goed:P
Ik merk dat ik zelfs ga nadenken in t Engels omdat je zoveel engels praat.. in ieder geval praat ik nog wel in t Nederlands als ik in m’n slaap lig te lullen, vertelde een duitse griet me hahaha
Nog ff wat persoonlijke boodschappen:
Tally, nogmaals gefeliciteerd met Romy, en met je eigen B-day!!
Anne, heel veel sterkte meid, ik denk aan je!
Ing, lieverd, heel veel sterkte voor jullie allemaal, ik wou dat ik je een knuffel kon geven, thinking of you!
Broertje en Agneet…bedankt voor jullie bijdrage, echt zooo lief, KUS!!
Voor degenen die t nog niet weten, als je je mailadres invult dan krijg je automatisch een bericht als ik een nieuw verslag heb geschreven of foto's heb geplaatst.. dan hoef je niet elke keer te kijken of jullie trouwe verslaggeefster een stukje heeft geschreven:P
Ik heb net skype geïnstalleerd en lekker kunnen kletsen met Erwin: Aaltje821.. voor degenen die me live willen zien:)
People, enjoy the good life.. carpe diem!!

  • 14 Februari 2012 - 12:46

    Moesje:

    liefie, erg leuk verhaal weer maar nog leuker dat ik je effe kon zien en de verhalen van je kon horen, heeerlijk !

  • 14 Februari 2012 - 13:06

    Es:

    Als ik zeg 'zucht', dan weet je vast genoeg... Ik ben jaloers!

  • 14 Februari 2012 - 13:52

    Marije:

    Hey wijffie,

    Volgens mij heb jij geen heimwee haha!!
    Leuk dat je al wat meer mensen heb leren kennen!! Dat verhaal van die geit hilarisch!!

    Ik vind het erg leuk je spannende verhalen te lezen, je maakt tenminste iets mee... Hier eigenlijk geen nieuws, alles z'n gangetje :-)

    Dikke xxx

  • 14 Februari 2012 - 16:29

    Linn:

    Haa alida,

    Wat een leuk verhaal weer! Dit ga je voorlopig nog wel volhouden geloof;)

    Veel plezier!!

    Xxx

  • 14 Februari 2012 - 17:26

    Linda Vd Mespel:

    Wat een leuk verhaal weer!
    Amazing om je avonturen te lezen.

    Je foto's zijn toppie :D

    Xxx.

  • 14 Februari 2012 - 18:44

    Agneet:

    Haha...geweldig verhaal weer! Die disabled goat...dat kom jij weer tegen! Maar wat ben je toch een kreng..'"heb tenminste 3 hartjes laten overslaan" hahaha!!

    By the way..je huidige locatie en ook in dit reisverslag staat op Rijswijk! Wel leuk om te zien op de kaart waar je precies zit...maar waar Den Haag ligt weet ik wel..haha ;)

  • 14 Februari 2012 - 21:25

    Irene:

    WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    JALOERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ik geniet elke keer weer van je reis en jij des te meer!!TOP
    Dit pakken ze nooit meer af!!

    Hier is alles(gelukkig) weer groen en temperaturen boven nul.
    kijk uit(met héél nederland) naar de lente.
    dikke kus en wees voorzichtig!

  • 15 Februari 2012 - 13:06

    Henk:

    leuk verslag ja mijn hart sloeg even over maar je bent ook een grapjas prachtige natuur daar doei

  • 15 Februari 2012 - 15:33

    Melissa:

    Hahahahaa die Jumpy is echt goud!!! :D
    Dat maak jij ook echt alleen maar mee!!!!
    Foto's zijn supermooi!!

    Have fun!! xx

  • 15 Februari 2012 - 18:27

    Abby:

    He Aal,

    Geweldig daar! Ik zou zo weer terug willen, zeker als ik je verhalen lees en je foto's zie ;-))(great pics trouwens)
    Ik kijk iedere dag op facebook of er weer een verhaal bij is gekomen....

    Heel veel plezier nog en grtjs van je buurtjes
    ;-p

  • 15 Februari 2012 - 19:34

    Broertje:

    Mooi verhaal en mooie foto's. Gaaf dat je het avontuur bent aangegaan met het zeekajakken. Zo ontmoet je nog eens wat leuke mensen. :-)

  • 15 Februari 2012 - 20:09

    Annet Meijneke:

    Heerlijk om je verhaal te lezen....
    als ik dat zo hoor en zie zou ik zo achter je aan willen komen...
    Leuk om je zo te volgen,en prachtige foto's! liefs XX

  • 15 Februari 2012 - 20:13

    Mars:

    Ohh Aal, je bent een debiel.. Mijn hart sloeg tien keer over. Ik denk die Aal ligt daar een potje te wippen met een KIWI? (grote kip?) Echt leuke verhalen! Ik had zelf al jumpy the goat gevisualiseerd, maar ff serieus.. pissen in me broek van het lachen.. Wat een geit.. Nahnah mijn stront word niet eens met een netje opgevangen!! We zijn jaloers, wat heerlijk is het om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt! Keep up the good work schat! Kusssiesssss

  • 15 Februari 2012 - 20:56

    Marianne:

    Ik geniet van je verhalen. Ik geniet er vooral van dat jij daar zo geniet. Heerlijk voor je!!
    Ik kan ook skypen, heb ik ook met Wally gedaan toen hij in Amerika zat.
    Ik hoop je snel te ontmoeten via skype. xx

  • 16 Februari 2012 - 03:04

    Danielle Gouwens:

    hey aal...leuk je verhalen te lezen en je te volgen via site. super gaaf ook al die fotos, zo mooi daar!! en ook te lezen alle reacties die je krijgt, je hebt veel lieve mensen om je heen, nou ja nu dan even niet om je heen maar ver weg maar wel dichtbij in gedachten zeg maar haha. lekker blijven genieten meid!! kus

  • 17 Februari 2012 - 07:29

    Bianca:

    Heey Aaltje,

    Geweldig verhaal weer zeker met die geit hihi. Wat een belevenissen weer. Ik kan me wel voorstellen dat er hier wat mannen waren die dachten What The F..K gaat ze nou gewoon die kamer in hahahah geweldig!! Nou meis ik geniet er echt van dat jij zo aan het genieten bent en wat een mooie foto's. Have Fun met al die leuke mensen daar :) Dikke xxxxxx van ons

  • 20 Februari 2012 - 16:49

    Wim S.:

    Halo Alida,
    Een heerlijk reisverslag. Ik kan me goed voorstellen hoe het je bevalt.
    Het verhaal doet me denken aan bijna 50 jaar geleden toen ik in Suriname (1 jaar diensttijd) was.
    Ik blijf je met spanning volgen.

  • 27 Februari 2012 - 08:05

    Vanes:

    Nichtje hier is je slome nichtje!!! hahahaha Je bent heerlijk aan het genieten en je ziet ook zoveel dingen hoe gaaf is dat!!! En al die mensen die je ontmoet echt te leuk allemaal!!! Ik ga nu even je volgende verslag lezen, want ik liep een beetje achter hihi tot zo bij je volgende verslag dikke kusssseeennnn!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 80965

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: