Skydiving baby!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Skydiving baby!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Skydiving baby!!

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

08 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hello good citizens, how are you today?!
Ik merkte dat de laatste helft van mn titel niet op de site stond, daar moest glowwormcaves staan..
Yeeeeh de zon heeft al een paar keer goed geschenen! Errug lekker! Vriest het bij jullie nog steeds zo hard?:P
Ik dacht ik ga maar is beginnen met hoe het backpacken verloopt. Ik ben natuurlijk wel een een nepbackpacker aangezien ik een auto heb waar ik m achter in gooi, maar toch:P Het bevalt tot nu toe erg goed, het brengt een gezonde spanning met zich mee of je ergens een plekje kan vinden en t brengt je op de leukste plekken. Ook wordt je aan de ene kant kieskeuriger qua prijs maar aan de andere kant ben je steeds minder luxe gewend. Een vb: bij milford sound was er alleen een kamer te krijgen voor 100 dollar (ong. 60 euro) en bij de andere lodge was alleen een parkeerplek toegankelijk voor 20 dollar, dus moest je in je auto slapen en dan kon je wel bij hun douchen.. ik zeg ik heb geen zin om in mn auto te slapen, dus die griet zei er is nog een optie, dan moet je wel een uur terugrijden maar daar is Gunn’s lodge.. maar ik kan ze niet bellen want ze hebben geen telefoon. Dus ik d8 kan mij t schelen, probeer te gewoon. Daar aangekomen kwam ik echt midden in de natuur terecht wat super gaaf zeg.. ik heb daar in een heel schattig klein hutje geslapen (ook 20 dollar) en omdat ik t bloedheet had lekker gebadderd in de ijskoude beek! De ene keer slaap ik met meerdere op n kamer, andere x alleen.. en buiten verwachting slaap ik goed.. maarja ben zo moe van alle indrukken dat ik daar geen moeite voor hoef te doen. Dit had ik natuurlijk al geschreven totdat ik vannacht de halve nacht wakker lag van 1 of ander irritante snurkende franse griet pffff!
Ben in Milford Sound geweest, wat is dat prachtig zeg. Dacht je al aardig wat moois gezien te hebben dan sta je hier nog steeds met je mond open. De autoroute erheen is al super.. heb daarna een wandeling gemaakt van ongeveer 3 uur, was supergaaf. Als je denkt dat je in goede conditie bent dan heb je t mis, wat was dat een trip naar boven zeg… en bloedheet.. als je dacht dat de weg in Langkawi naar de watervallen zwaar was… (GO, GO, GO!!! HIHI) Had me op advies van meerdere mensen goed aangekleed, regenpakkie mee.. nou had t binnen een kwartier bloedheet en had steeds minder aan.. Echt een supermooie omgeving, daar is taman negara in maleisie een ieniemienie parkje bij.. en dat vond ik al supergaaf! Wat wel heel irritant is daar zijn de zandvliegen, kleine kutbeestjes.. die belagen je overal.. ook als je genoeg deet op hebt (heb t op 1 dag wel 5x opgespoten terwijl dat echt slecht spul is) maargoed als dat t ergste is;). Die plekken gaan later pas jeuken dus krab me eigen de kolere!
Lag de terugweg wel opeens languit omdat ik met 1 van m’n poezelige voetjes in t ravijn stapte aangezien ik achterom keek.. zo plat op m’n bek!! Gelukkig geen schrammen en nog fijner dat ik niet onderaan t ravijn lag.. en kon me lekker schoonspoelen in een ijskoud watervalletje..
Volgende dag een boottocht gemaakt maar dat was jammer genoeg slecht zicht door heel veel mist! En daar had ik dus wel weer m’n 2 vesten en regenjas nodig, echt te raar weer hier!
Wat leuk is om te delen is dat als ik wild wil piesen er direct een bus met chinezen langs komt zetten terwijl je soms een half uur geen auto of bus tegenkomt! Zo jammer!
Ik ben vandaag wezen skydiven!!! Wauuwww wat was dat gaaf zeg!! Echt a once in a lifetime experience! Heb er een film van en foto´s, super cool, zie pic´s! Ik scheet wel in m’n broek hoor toen ik op de rand van t vliegtuig zat.. ben naar t hoogste punt geweest 15.000 feet.. had koude tanden van t lachen, echt zo gaaf!
Ben nu in Mt Cook, zou ook een super mooi uitzicht zijn op de berg maar het is helaas weer mistig..snik
Het alleen zijn bevalt eigenlijk ook prima.. ik vind het wel jammer dat je dan al het moois wat je ziet niet met iemand kan delen.. dat zou wel fijn zijn.. maar daar heb ik jullie trouwe kijkbuiskindertjes gewoon voor.. heb al veel contact gehad met verschillende mensen maar wel vrij oppervlakkig… vind dat ook wel even goed, het komt zoals t komt.. heb lekker de tijd om mn hoofd leeg te maken en na te denken.. je realiseren wat je wil in t leven.. maargoed voordat t te filosofisch wordt ga ik stoppen straks gaat er nog iemand janken ipv lachen om m’n verhalen:P Vandaag wel een leuk stel en zijn ouders ontmoet bij het skydiven, komen uit Engeland en willen hier voor een paar jaar gaan wonen, zijn daar al een paar maanden mee bezig. En lig nu bij 3 meiden op een kamer die ook al maanden rondtrekken en ff wat werk doen en dan weer verder kunnen, 1 duitse griet is al 6 maanden door Australië getrokken, is dat cool dan!
Ik probeer 1 x in de paar dagen ff wat te schrijven voor mezelf, zodat ik t me kan herinneren wat ik allemaal gedaan heb en wie ik ontmoet heb…. Dus dan hebben jullie ook een korte update van mn ellenlange versies;) Heb vandaag weer een lange wandeling gedaan en hierin ook een stukkie hardgelopen.. met rugzak… als je de wegen hier ziet dan snap je dat ik niet te hard kan lopen;)
Omdat iedereen zo wildenthousiast was over m’n fonds is hier mn rekeningnummer: 179923064 tnv A.Batelaan, te Rijswijk, now travelling in New Sealand!!;)
Ps.. ik zei toch dat we bekend zijn!!
See you!!

  • 07 Februari 2012 - 21:01

    Marianne:

    Hoi Alida

    Ik ben een trouwe volger. Krijg ik daar ook punten voor:)
    Stoer hoor wat je allemaal doet. En ja je gaat natuurlijk steeds anders denken....in de natuur. Gewoon in een hutje slapen, toch heerlijk!!
    Have fun!!!
    xx

  • 07 Februari 2012 - 22:20

    Bianca:

    Heey Aaltje, wat ben je toch ook stoer he geweldig!!! Heb echt om je foto gelachen. En wat een avontuur, heerlijk inderdaad in een hutje slapen midden in de natuur:) Geweldig hoor. En dan de rust die je daar vind meid geniet ervan. Wij volgen je gewoon trouw en ben benieuwd naar je volgende verhaal:) Hier is het echt heel koud brrrr, ik wil echt wel weer een beetje zon want je kan er niet tegen aan stoken niet normaal!! Ws komt er ook een elfsteden tocht aan, dat is dan wel weer geinig toch?? Dikke xxx van ons

  • 08 Februari 2012 - 06:04

    Henk..:

    wat een ervaringen allemaal prachtig toch!...

  • 08 Februari 2012 - 08:09

    Agnetha:

    Geweldig weer allemaal. Ik wil graag dat mijn lieve vriendin het goed heeft daar in het verre New Sealand...dus heb ik je een overnachting kado gedaan! Lief hè? XX

  • 08 Februari 2012 - 09:05

    Saskia En Theo:

    Weer genoten van je verhaal, ga vooral zo door...
    We krijgen een glimlach als we alles lezen.
    Veel plezier en hou hem op de weg.
    Knuffel vanuit een koud Wateringseveld

  • 08 Februari 2012 - 11:34

    Broertje:

    Leuk, die slaapplek voor 20 dollar, en het badderen in de beek. Het idee dat je elke dag weer wat moois, of minder moois, moet zoeken, dat zou zijn waar ik het ook voor zou doen.

    Ik mis wel de foto's bij dit verhaal. Gemiste kans, foto's schieten terwijl je met 300 meter per seconde ter aarde valt. Volgende keer!

  • 08 Februari 2012 - 11:38

    Astrid:

    Geweldig meis ik heb genoten van je verhaal, je bent echt een stoer wijf he Het is hier behoorlijk koud, dus wij klunen op onze boots ha ha . Groetjes van ons xxxx

  • 08 Februari 2012 - 13:45

    Irene:

    Oh ben jaloers hoor!!!! Wat een fantastische trip!!
    Hier is het koud,van de week was het overdag -10 en dat is toch wel even wennen in ons kleine kikkerlandje.De temperatuur loopt hoog op bij iedereen, want ze hebben last van de ELFSTEDENKOORTS.Vanavond komen de ze weer bij elkaar om te kijken of het door kan gaan.
    Ze hebben het over as zondag????? Ben reuze benieuwd.
    Het leger is ingeschakeld om het ijs sneeuwvrij te krijgen!!
    Alleen de toer der tochten staat in het nieuws,hahhaha(bijna)
    Verder is het rustig aan de andere kant van de wereldbol(raar idee) zover weg he!!!
    Nou geniet en we kijken alweer uit naar je volgende belevenis.
    liefs XX

  • 08 Februari 2012 - 20:24

    Arielle:

    Het klinkt zo leuk, ik zou willen dat ik daar ook was...Bungee dat durf ik denk ik niet... Stoer hoor!

  • 09 Februari 2012 - 09:44

    Esther:

    Aaltjuh!
    Hier een groet vanuit freezing Den Haag! Terwijl wij het ijs trotseren, banjer jij door 35 graden Celsius. Wat een contrast. Erg leuk om je verhalen te lezen. Doet me weer denken aan mijn trip door Canada!
    Herken het dat je je ervaringen niet kunt delen. Maar een schrale troost, je lezers aan de andere kant van de wereld volgen je trouw! We praten dan niet direct terug, maar beelden al je ervaringen en indrukken echt wel in! Zou wel leuk zijn als je van bovenstaand verslag nog foto's plaatst ;)
    Ben je nog hobbits tegengekomen? Of overdonderd door een te grote kudde schapen? Ik begreep van mijn China-oom (je kent 'm wel) dat NZ drie keer zoveel schapen als inwoners heeft...dus beeeeh!
    Nou muchos plezieros nog. Op naar het volgende toffe verslag! En oja, doe voorzichtig bij die ravijnen! xx

  • 12 Februari 2012 - 22:09

    Marcella:

    Ohhh cork ik ga stuk!! Jij ligt weer bijna in een ravijn hoor whaha! Genietse mop en sta er goed bij stil
    Bij al dat moois!! Xxx

  • 13 Februari 2012 - 16:00

    Nichtje:

    Schatje echt super hoor je sky dive avontuur hoppa!!! hahaha Lijkt me best wel eng als je daarboven staat, maar als je eenmaal gaat lijkt het me FANTASTISCH!!

    Hier is het niet meer aan het vriezen...geen elfstedentocht dus. Ik ben gister nog wel even gaan schaatsen, was super leuk! En zoals je al op facebook zag het mutsje komt goed van pas :-) Nou nichtje tot het volgende verhaal of we gaan weer even chatten op facebook.

    Dikke kussss

  • 13 Februari 2012 - 16:00

    Nichtje:

    Schatje echt super hoor je sky dive avontuur hoppa!!! hahaha Lijkt me best wel eng als je daarboven staat, maar als je eenmaal gaat lijkt het me FANTASTISCH!!

    Hier is het niet meer aan het vriezen...geen elfstedentocht dus. Ik ben gister nog wel even gaan schaatsen, was super leuk! En zoals je al op facebook zag het mutsje komt goed van pas :-) Nou nichtje tot het volgende verhaal of we gaan weer even chatten op facebook.

    Dikke kussss

  • 19 Februari 2012 - 19:23

    Truus :

    Hoi Alida

    Wat een leuke verhalen zeg en wat vind ik jou stoer zeg zo in je eentje toeren en wat een mooie stukjes van de wereld heb je al gezien.
    Met mij gaat het goed en als ik het goed begrijp zie ik je misschien wel op Bali met Nanda en Willeke, dat zal wel leuk zijn, maar zover is het nog niet.

    Dag lieve meid en zorg goed voor jezelf
    Dikke X van Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 80961

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: