Advanced diver in the pocket!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu Advanced diver in the pocket!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alida Batelaan - WaarBenJij.nu

Advanced diver in the pocket!!

Door: Alida82

Blijf op de hoogte en volg Alida

05 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Sà-wàt-dee-ka!

Zo daar ben ik dan weer met m´n volgende avonturen in Thailand! En dat zijn er weer een hoop dus schenk maar ff een bakkie in:P

Om te beginnen heb ik m’n Ipod terug! Is goed aangekomen in Bangkok, dus daar ben ik erg blij mee! Ben in de tussentijd wel een havaiana kwijtgeraakt dus dat is dan weer jammer! Je gelooft het echt haast niet maar ik douch hier bijna altijd op blote voeten dus wat dat betreft heb ik ze niet echt nodig. Dit omdat je toch je slippers uit moet doen overal. Ik kom hier wel echt van m’n smetvrees af want als je hier de gaten ziet waar je af en toe in moet piesen (no flush!! vooral die in de trein!) dan maak je je niet meer zo druk om een iets viezer toilet in Nederland! Ook aan het slapen hier in bloedhete kamers met alleen een Fan (omdat airco een stuk duurder is en ik toch ergens op moet besparen) raak je gewend! Kortom ik word echt een stuk makkelijker hier van t reizen en denk dat ik van heel wat problemen af ben! Ik wordt wel gestoord van de muggen hiero die mij zien als een heerlijk NL toetje, want die blijven bijten!

Ik heb een dagtour gedaan in Ayutthaya waar ik allemaal oude tempels heb gezien, erg leuk. Gezellig stel ontmoet uit Chili waar ik een leuke dag mee heb gehad. Er zat ook nog een ouder echtpaar in dezelfde bus uit Ypenburg! Gekker kan t niet worden. Die overigens 5x zoveel hadden betaald als mij, dus je moet echt uitkijken wat je betaalt hier!

Hierna ben ik naar Pak Chong gegaan voor een jungletour in een nationalpark. Werd weer aangeraden door 2 NL meiden, en dat was een goeie keuze! Ik heb het echt onwijs naar m’n zin gehad daar! Bobby’s appartments wordt gerund door Mike een duitser met een thaise vriendin, Suri (die echt super lekker kan koken!). Toen ik aankwam was alleen ik er nog maar, of ik zin had om mee te gaan zwemmen in de rivier met de honden (2 labradors). Nou dat leek me wel gaaf! FF m’n bikini aandoen dan.. bikini?! We zwemmen hier zoals alle Thaien zwemmen, in je kleding! Dus ik mee, alleen maar Thaien daar en geen toeristen, echt super naar m’n zin gehad!
De volgende dag de jungletour gerund door Mr Sexy, een kleine Thai, onder getatoeëerd over z’n hele bovenlichaam en die deze nickname een paar jaar geleden heeft gekregen van een andere toerist (zegt tie;)). Jezus wat heb ik gelachen zeg om dat ventje, en wat wist hij veel en wat heb ik weer veel dieren gezien. Sexy gibbon (aapjes zonder staart) sexy bambi’s, sexy slangen.. alles was SEXY! Verder: apen, spinnen in alle soorten en maten, grote hornbillvogel, grote water leguaan, kikkers, cattle pillow en een onwijs grote eekhoorn! Heb nog nooit zo’n grote eekhoorn gezien! En mr Sexy wist ook heel veel namen in andere talen dus was erg grappig om opeens eekhoorn te horen in t NL! Het was net een klein aapje die communiceerde met de dieren door dezelfde geluiden te maken, die ook echt op hem reageerden! En hij rende als een gek door de jungle heen gevolgd door ons omdat je sneller moest zijn dan de dieren met mijn fototoestel in de hand en die van een Duits stel die van die mooie foto’s kon maken, die ik uiteraard ook op m’n laptopje heb staan! Hij had echt hele leuke ideeën voor foto’s en we zijn nog naar een privewaterval geweest waar hij zelf een aantal keer vanaf is gesprongen. Nu ben ik een waaghals maar ik vond dat er toch een btje te gevaarlijk uitzien! Of ik zin had om s’avonds mee te gaan met Mike, Suri en mr Sexy naar live muziek.. wederom zonder toeristen, dus ik viel goed op tussen alle Thaien. Echt een hele leuke avond gehad. Bij elke paar slokken zeggen ze Chok di Ka (proost) dus dat heb ik aardig wat gezegd die avond! Of ik nog een happy end wilde met mr Sexy maar daar ben ik maar niet op ingegaan:P. Aan het einde van m’n (korte:P) vakantie ga ik nog terug hierheen en ga ik de 2,5 dag tour daar doen, dan ga je echt kamperen in de jungle, en dan kan ik waarschijnlijk de wilde olifanten zien, we hebben alleen een baby olifantje gehoord, niet gezien, maar daar was ik al blij mee!

De weg terug naar Bangkok heb ik 2 uur moeten wachten op de trein (de NS is er niks bij!) maar de helft van die tijd werd weer ingevuld door 2 Thaise meisjes van 9 en 12 die foto’s wilden zien op m’n laptop en spelletjes hebben gedaan. De volgende morgen heb ik een fietstocht gedaan in Bangkok, via Co van Kessel, een NL organisatie wat een ander NL stel me weer aangeraden had. Erg grappig, kom je op plekjes waar je normaal nooit komt met een Thais meisje wat ook NL woorden kon. Samen gefietst met 2 NL stellen van een jaar of 55, waarvan ik van 1 direct hoorde dat hij uit Den Haag kwam! Woont nu in Spijkenisse maar heb natuurlijk wel ff reclame gemaakt voor Henkie’s Hoekie;)

Ik ging met de nachttrein richting Chumpon om naar Koh Tao te gaan om te duiken (stond wederom niet op m’n planning maar het duiken hier is goedkoper en mooier dan waar ik t eigenlijk wilde doen) en toen is me toch iets grappigs overkomen! Ik bleek een dag te vroeg in de trein te zitten, dus toen de conducteur m’n kaartje vroeg zei hij: That’s tomollow;) Ik zeg NEEEE ze zeiden dat t vanavond was (denk aan je ellende;)) maar direct kwamen er een aantal Thaien bij die ook in de trein zaten die 2 woorden Engels spraken: NO PROBLEM! Ik moest mee met de conducteur er werd over en weer gepraat in t Thais.. het grote gezelschap bleek op reis te zijn met 1 of andere ambassadeur en stoel 1 tm 20 (later bedjes) afgehuurd te hebben en ze waren maar met 19 personen! Dus ik kon blijven zitten! Ik werd volgepropt met eten en drinken en ze vonden t allemaal erg gezellig dat ik er ook bij was;) Ik ontmoette nog een Afrikaans stel waarvan de creditcard van die jongen is gestolen s’nachts dus dat was wel ff minder (ik slaap met m’n benen over m’n belangrijke tas in de trein en dat blijkt dus niet voor niks te zijn!)

Op de ferry naar Koh Tao kwam ik een Braziliaanse jongen tegen van 21, Henrique, die nu in Ierland woont die uiteindelijk is gaan duiken bij een andere duikschool, dat was nummer 1 van de jongens met wie ik de afgelopen week optrek. Ik ben voor m’n open water course PADI gegaan en heb daar een gezellige gozer ontmoet uit Colombia (die nu in Oostenrijk woont, Andres) een Albaniër (die nu in Duitsland woont, Nick), een Zweed (Robbert) en een jongen uit Ierland (Andy) die kwam er de 2e dag bij, en ook nog een Australiër, een meisje uit Engeland en 1 uit Canada. Een multiculturele cursus dus! En wat nog het allerleukste is: m’n dive instructor (Bas) is Nederlands en een super relaxte gast! Ik vond het duiken zo leuk dat Bas me ‘over heeft gehaald’ om hier een duikbril te kopen en de volgende cursus Advance diving te doen. Nou daar heb ik geen spijt van! Echt super gaaf het duiken en je ziet zoveel moois onder water!! Ik vind het echt heel rustgevend om onder water te zijn en op zoek te gaan naar alle gave vissen, roggen, plantjes, octopus, schildpad en whale sharks (WAUW DAT WAS ECHT ZOOO GAAF OM TE ZIEN!!) en noem t maar op! Heb ook echt heel veel geleerd, als goed leren ademen waardoor je langer onder water kan blijven, onder water op je hoofd gewichtjes omstoten met je regulator in je mond, zonder instructor nagiveren met een compas en bellen blazen onder water. Wel ff wennen om weer te moeten studeren, huiswerk en een examen maken, wat op t begin ook echt in m’n systeem zat en ik ECHT niet aan t feesten was hier:P Op de laatste dag van de open water course hebben ze nog een gave film gemaakt die ik naar huis heb laten sturen, waar op te zien is dat ik o.a. de James Bond duik maak, redelijke bellen kan blazen en deel heb genomen aan een levende piramide onder water. Gisteravond heb ik nog een nachtduik gedaan, oeii dat was weer ff spannend! Want uiteraard ben ik verdwaald! We gingen met een andere dive instructor en op een gegeven moment gaf ik aan dat ik echt heel slecht zag maar dat kwam niet helemaal over. Toen dacht ik zelf zal t niet aan m´n masker liggen en daar lag het dus aan en toen zag ik wat je eigenlijk zou moeten zien. Toen ik naar een slapende triggerfish aan t kijken was draaide ik me om en dacht shit ze zijn weg.. dus ik snel er achteraan.. zwom ik een tijdje achter t groepje aan en toen dacht ik hey dit is niet mijn groep! Een meisje had het door en wees me aan waar ik heen moest.. dus uiteindelijk de groep teruggevonden… moet zeggen dat ik voor t eerst dacht SHIT ga ik dit wel overleven¬?! Maargoed ik leef dus nog… en heb m’n Advanced diver in the pocket!! Nu kan ik ook op andere plekken diep gaan duiken dus heb er erg veel aan!

Het komt erop neer dat ik een week in Koh Tao ben gebleven, omdat alles echt super relaxed was (snorkelen op Shark Bay, dan moet je over rotsen heen klimmen om op een fantastisch strand terecht te komen bv).

En ik weet niet hoe het komt maar ik kom in elk land wel meerdere keren in een festival terecht. Hier ook weer, een echt Thais festival, erg grappig om te zien hoe er 20x brakedowns zijn, echt Thais, waardoor alles plat ligt en om errug veel Thaien bij elkaar te zien. Hier hebben we ook karaoke gedaan omdat Andres mee wilde doen, hebben echt onwijs gelachen. En koninginnedag wordt hier ook gevierd! (maar dan door de Nederlanders;) Happy Queensday everybody! Dit heb ik gevierd in de Lotusbar (waar Thaien met vuur staan te gooien!) waar ik tot midden in de nacht heb staan dansen met m’n voetjes in t zand met een heerlijke cocktail en nog een grappig Zweeds drinkspelletje heb gedaan (waar ik erg grappige foto’s aan over heb gehouden van de anderen:P).

Ik was niet van plan om naar de Full Moon party te gaan op Koh Phangan omdat er van tevoren werd gezegd dat het niet veilig is daar om alleen heen te gaan. Maar iedereen hier is superenthousiast en er gaan echt heel veel mensen heen dus nu heb ik besloten om met Henrique, Nick en Andy mee te gaan (Andres is al weer naar huis en Robbert is daar al met z’n vriendin). We zijn nu net hier aangekomen met de ferry, waar we weer een uurtje op moesten wachten en op de boot ben ik verbrand omdat ik in slaap ben gevallen en me niet heb ingesmeerd. Dus ik kan toch nog verbranden oepss… We hebben een klein kamertje met z’n vieren maar het komt erop neer dat we er waarschijnlijk niet te veel gaan slapen omdat de Full Moon party de hele nacht doorgaat…Zin in vanavond…..PARTY!!!!!

https://picasaweb.google.com/117817424037386455547/AdvancedDiverInThePocket?authkey=Gv1sRgCIn_37bol9bkGQ

Loh gòrn ka!!


  • 05 Mei 2012 - 09:27

    Ankie:

    Elke keer als ik je verhaal lees word ik zo jaloers! Jij doet echt gave dingen! En dat is maar goed ook, want je zit daar natuurlijk ook om enorm te genieten! Dat doe je volgens mij op en top!
    Maar mooi dat je je PADI hebt gehaald! Gefeliciteerd! En vanavond dus feesten op de full moon party. Let wel goed op je spullen, laat ze niet onbeveiligd achter op je kamer. Toen wij er waren werd er heel veel gejat. Wij hadden onze belangrijkste spullen onder het plastic vuilniszakje van de prullenbak verstopt, haha..
    Trouwens, de foto's doen het bij mij niet. Als ik op die link klik, zegt hij dat de pagina niet is gevonden..
    Nou heel veel plezier!! En keihard genieten!! Whoehoeee..!!

  • 05 Mei 2012 - 12:57

    Marianne:

    Fijn dat ik je vandaag via skype heb gesproken!!xx

  • 05 Mei 2012 - 15:01

    Annet Meijneke:

    Heerlijk te zien en te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Wat maak je wat mee zeg! Een aantal dingen die je nu gedaan hebt, hebben wij ook gedaan een paar jaar geleden. Leuk te lezen dat je zo aan het genieten bent!
    Liefs Annet M

  • 05 Mei 2012 - 15:27

    Saskia En Theo:

    Meis fantastisch, alleen die slangen en spinnen hoeven niet.
    Geniet nog verder. Jammer dat je niet mee gaat eten met Sparta haha.

  • 05 Mei 2012 - 18:39

    Henk:

    je wordt echt bekend over de hele wereld met al die mensen die je tegenkomt .veel plezier

  • 06 Mei 2012 - 08:02

    Felice:

    Zo! Wat gaaf weer! Je blijft maar avonturen beleven! Geniet er nog van. Kus

  • 06 Mei 2012 - 08:18

    Irene:

    Carpe Diem en enjoy your life!!!!!
    XX

  • 06 Mei 2012 - 09:05

    Milou:

    Klinkt weer goed meis! Ik ben ook ´alleen´ naar de Full Moon gegaan.. kan prima! Gewoon met ´n groepje vanuit je hostel gaan, altijd gezellig en leuk!!!!

  • 06 Mei 2012 - 11:10

    Marije:

    Wow Ali, je advanced, knap hoor! Ik dacht ff dat je naakt moest zwemmen met die honden haha!! Hoe was de Full Moon party? Dikke xxx

  • 07 Mei 2012 - 08:54

    Agnetha:

    Hey wijffie, ik heb weer heerlijk gelezen met m'n cappuchino in m'n hand haha! Wat een leuke ervaringen weer en gefeliciteerd met je duikdiploma! Super mooie foto's weer! Snel skypen wijffie. XX

  • 07 Mei 2012 - 14:11

    Martine:

    Superleuk verhaal weer!! Kreeg echt even de kriebels van je duikverhaal, AAAh verdwalen onder water is nooit grappig ;)

    Heel veel plezier nog meis!!

  • 09 Mei 2012 - 15:20

    Ben :

    Ik vraag steeds aan je vader, als ik bloemen koop, hoe jouw reis verloopt en nu gaf hij mij jouw www. Geweldige reis die jij maakt en wat een durf en een moed. Je vader deed me verbazen met jouw verhalen maar nu ik ze zelf kan lezen nog meer Ik wens je nog veel avonturen toe en een hele fijne tijd.

  • 15 Mei 2012 - 06:09

    Broertje:

    Gillend werd ik wakker, badend in het zweet, met op eens de realisatie dat ik nog niet op dit verhaal had gereageerd. Maar, we hadden elkaar gelukkig al gesproken op Skype in de tussentijd.

    Nog steeds kijk ik uit naar je verhalen, ze zijn wat mij betreft allemaal even mooi. Onwijze foto's ook weer. Giller ook dat ik in eerste instantie niet had gezien dat Mr. Sexy op een paaltje stond en hij dan pas net zo groot als jou is.

    En ja ach, de whale sharks, die trekken ze hier achter ook nog wel eens uit de plomp als ze zitten te vissen die gastjes. Ik neem de volgende keer wel een foto!

  • 21 Mei 2012 - 20:40

    Bianca:

    Heey Aal, wat een fantastisch verhaal weer, en wat een gave foto's zeg!! Gefeliciteerd met je diploma, die heb je maar weer in de pocket:) Dat je daar de tijd voor had!! Haha. Nou meis je bent wel volop aan het genieten en al die ervaringen, echt heel gaaf!! Ik denk wel dat we je nu niet meer gaan sponseren, want anders blijf je doorgaan met reizen:) En besluit je dadelijk om nog langer weg te blijven hihi. Nou geniet ze, spreken elkaar snel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alida

Actief sinds 01 Jan. 2012
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 80965

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Nieuw Zeeland, Australië, Thailand en de rest;)

Landen bezocht: